شهید حسین ابراهیم زاده اردکانی

توسط می 2, 2015شهدا, منطقه فکه

امام خمینی(ره): یک ملتی که زن و مردش برای جان فشانی حاضرند ،و طلب شهادت می کنند، هیچ قدرتی با آن نمی تواند مقابله کند .

شهید حسین ابراهیم زاده: ای مردم قهرمان ! وقتی که شما به کربلا رفتید، یادی از شهیدان هم بکنید و سلام شهیدان را به سرور آزادگان حسین بن علی علیه السّلام برسانید.

شهید حسین ابراهیم زاده

اطلاعات شخصی شهید

  • نام و نام خوانوادگی: حسین‌ابراهیم‌زاده‌اردکانی
  • نام پدر: ابراهیم
  • تاریخ تولد: ۱۳۴۳/۴/۲۰
  • محل تولد:اردکان
  • میزان تحصیل: پنجم‌ابتدایی
  • محل تحصیل: ‌دبستان‌مصطفی‌خمینی اردکان
  • وضعیت تاهل: مجرّد
  • حرفه: بنّایی
  • نام عملیات: والفجر مقدماتی
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۱۱/۲۰
  • محل شهادت: منطقه‌ی‌فکّه
  • نحوه شهادت: اصابت‌تیر‌مستقیم‌دشمن‌به‌قلب
  • محل خاک سپاری: بهشت‌شهدای‌اردکان
  • سن: ۱۸‌سال‌و‌۷‌ماه
  • سمت در جبهه: آر‌پی‌جی‌زن
  • نام گردان: گردان‌مسلم‌ازلشکر‌نجف اشرف
  • تعداد دفعات شرکت در جبهه: ‌۳ دفعه به مدت ۶ ‌ماه‌و‌۱۱‌روز

زندگی نامه شهید حسین ابراهیم زاده

شهید حسین ابراهیم زاده فرزند ابراهیم درتاریخ ۱۳۴۳/۴/۲۰ در خانواده ای متدین وزحمتکش دیده بجهان گشودودرهمان دوران کودکی با تربیت اسلامی رشد یافت وبا اخلاق ورفتار خوب توسط والدین خودآشنا شد. وقتی به سن ۷ سالگی رسید به دبستان باباطاهر رفت و تحصیلات خود را آغاز نمود و تا کلاس ششم درس خوانده وسپس تحصیل را رها نمود وبه کار مشغول شد.هنوز زمانی از زندگیش نگذشته بود که در سن ۱۱ سالگی پدر خود را در حین تصادفی از دست داد وغم از دست دادن پدر برای همیشه همراه خود داشته وبا آن دوران یتیمی را پشت سر گذاشت.وی درایامی که از تحصیل فراغت یافته وتا حدودی بر اثر کار وفعالیت ترک تحصیل کرده بود با تلاش فراوان به کار مشغول شد
وبرای تامین معاش خود وخانواده فعالانه همت می کرد ونمی گذاشت کمبود پدر درخانه احساس شود وی علاوه بر جدیت در کار وتلاش وصف ناپذیری که داشت دارای اخلاقی عالی و ظاهری آرام بود وبا رفتار شایسته خود با دیگران رفتار می کرد وهمه را شیفته اخلاق خوب خود کرده بود .
شهید ابراهیم زاده فردی بود که با دوستان وآشنایان واقوام با لطف ومهربانی برخورد کرده وسعی می کرد همیشه ودر همه حال با دیگران آنچه در توانش بود کمک کرده ولحظه هم از پروردگار غافل نباشد. در انجام عبادت سعی فراوانی داشت وسایرین را تشویق می کرد که در انجام عبادت کوتاهی نکنند.ایشان در دوران نوجوانی وسپس جوانی سخت به شغل بنائی روی آورد و برای تامین معاش خانواده فعالانه کوشید بعد از پیروزی انقلاب وشروع جنگ تحمیلی به  آموزش نظامی را رفت و به عضویت بسیج درآمد وسپس به جبهه اعزام شد و بعد از چندین نوبت عزیمت به جبهه های غرب وجنوب در نهایت در تاریخ ۱۳۶۱/۱۱/۲۰ در منطقه فکه در عملیات والفجر مقدماتی بر اثر اصابت گلوله به قلبش به دیدار حق شتاف

وصیت نامه شهید

حسین ابراهیم زاده فرزند:ابراهیم
بسم الله الرحمن الرحیم
ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله اموتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون
گمان نبرید کسانی که در راه خدا کشته می شوند مرده اند بلکه زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند.

با درود و سلام به رهبر کبیر انقلاب و با درود برملت شهیدپرور ایران به ویژه مردم شهیدپرور اردکان وصیتنامه خود را شروع می کنم .
ای مردم شهیدپرور اردکان همیشه امام را دعا کنید و هیچ وقت دعای کمیل و نماز جمعه را ترک نکنید و به یاد شهیدان باشید. ماکه رفتیم ولی ای جوانان بشتابید به سوی جبهه ها که نعمت های الهی در آن نهفته است . نگذارید منافقین کوردل در گوشه و کنار کشوراسلامی ما دست به حرکتی بزنند و بهترین فردهای مفید این جامعه را از دست ما نگیرند و اجازه ندهید این متجاوزین به کشور اسلامی ما تجاوز کنند . بارالها ما به آرزوی خود که همانا شهادت بود رسیدیم و گامی برداشتیم برای فتح کربلا . ای مردم قهرمان وقتی که شما به کربلا رفتید یادی از شهیدان هم بکنید و سلام شهیدان را به سرور آزادگان حسین ابن علی برسانید . مادر گرامیم افتخار کن که فرزندی داشتی و در راه خدا دادی و امیدوارم مانند مادر دیگر شهیدان صبر داشته باشی و امیدوارم از پسر ناقابل خود راضی باشی و بعد از شهادت من لباس مشکی به تن نکنی و عزاداری ننمائی بلکه مانند جشن عروسی شاد باشی و ای مادر این مقدار پول و چیز دیگری که من دارم برایم به مدت ۶ ماه روزه و به مدت یک سال نماز بخوانید. ای برادران عزیز نگذارید سلاح برادرتان به زمین بیافتد یعنی به جبهه بروید . همچنین ای مادر گرامیم امیدوارم که برادر کوچکم را خوب تربیت کنی تا بتواند فرد مفیدی برای این جامعه باشد و بر متجاوزین کوردل بتازد و ای خانواده گرامیم اگر یک اشتباهی از من سرزده مرا ببخشید و مرا حلال نمائید و ای دوستان و رفیقان وقتی که وصیت خود را می نوشتم به یاد تمامی شما بودم و امیدوارم که وقتی شهید شدم عزاداری نکنید و شاد باشید که دوست شما شهید شده است.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
حسین ابراهیم زاده اردکانی تاریخ ۱۳۶۱/۱۰/۲۴


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/p9NT7

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.