شهید سید علی سیدی اردکانی

توسط ژوئن 25, 2015شهدا, منطقه جنگل امقر

مقام معظم رهبری: شما خانواده‌های معزّز شهیدان، حقیقتاً از جمله‌ی فداکارترین مردم کشور ما و انقلاب هستید.


شهید
سیّد علی‌ سیّدی:
ای‌ ملّت‌ عزیز همیشه‌ در صحنه‌ باشید و پشتببانی‌ از روحانیّت‌ عزیز بکنید که‌ واقعاً‌ این‌ روحانیّت‌ بود که‌ ما را نجات‌ داد.

شهید سيّد علي‌ سيّدي‌ اردکاني

اطلاعات شخصی شهید

  • نام و نام خانوادگی: سیّدعلی‌سیّدی‌اردکانی
  • نام پدر: سیّدمحمد
  • تاریخ تولد: ۱۳۴۳/۰۱/۰۱
  • محل تولد: اردکان
  • میزان تحصیلات: دوّم‌دبیرستان‌رشته‌فرهنگ‌وادب
  • محل تحصیل: دبیرستان‌شرف‌اردکان
  • وضعیت تاهل: مجرّد
  • شغل: محصّل
  • نام عملیات: والفجرمقدّماتی
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۱۱/۲۱(مفقود)
  • محل شهادت: جنگل‌امقر
  • نحوه شهادت: شدّت‌جراحات‌وبه‌جاماندن‌درمنطقه
  • تاریخ خاکسپاری: ۱۳۷۰/۱۰/۱۲(پس‌از۸سال‌و۱۰ماه)
  • محل خاکسپاری: بهشت‌شهدای‌اردکان
  • سن: ۱۸سال‌و۱۰ماه
  • سمت در جبهه: تک‌تیرانداز
  • نام یگان: گردان‌امام‌علی‌(ع)ازلشکرنجف‌اشرف
  • تعداد دفعات شرکت در جبهه: ۲دفعه به مدت ۲ماه‌و۲۶روز

زندگی نامه شهید سیّد علی‌ سیّدی‌ اردکانی

شهید سید علی سیدی فرزند سید محمّد در تاریخ ۱۳۴۳/۱/۱ هجری شمسی همزمان با عید نوروز در خانواده ای مذهبی و مستضعف در شهر اردکان دیده به جهان گشود و با تولّد خود شادی عید را در خانواده دو چندان کرد. این ذریّه حضرت زهرا(س) با زحمات طاقت فرسای پدر در کار کشاورزی و کارگری و در دامن مادری متدیّن و عاشق اهل بیت(ع) کودکی را سپری کرد.به علّت مشکل اقتصادی خانواده از ۵ سالگی در کارگاه به قالی بافی مشغول شد . یک سال بعد در منزل خودشان دستگاه دار قالی را بر پا کردند و او درمنزل به بافتن قالی پرداخت. چون به تحصیل علاقۀ فراوان داشت، با اصرار زیاد و علیرغم تنگدستی، پدر راضی شد که او را به مدرسه ببرد.دوره ابتدایی و راهنمایی را با موفّقیّت در اردکان گذراند و در اوقات بیکاری و در حین درس به قالی بافی نیز می پرداخت. دوره متوسطه را نیز تا کلاس دوّم طی کرد. کلاس سوّم بود که به جبهه اعزام شد.دوران انقلاب گر چه کوچک بود، امّا علاقه مند و فعّال بود. در راهپیمایی ها ، مراسم مذهبی و نماز جماعت و قرآن و دعا شرکت می کرد. پس از انقلاب گاهی در جهاد سازندگی فعّالیت می نمود.در سال ۶۱ حضور در جبهه را برای خود فرض دانست. در بسیج ثبت نام کرد و آموزش نظامی را فرا گرفت و زمانی که خود را آماده نبرد با دشمن دید٬ کلاس درس و کار قالی بافی را رها و سنگر دفاع و عزّت و شرف را انتخاب کرد و به جبهه اعزام شد.دو دفعه به جبهه رفت و مدّت ۲ ماه و ۲۶ روز از زیباترین و با ارزش ترین زمان عمر و جوانی خویش را در دفاع از اسلام و میهن اسلامی در جبهه گذراند.سرانجام در تاریخ ۱۳۶۱/۱۱/۲۱ در منطقۀ “جنگل امقر فکّه” به شدّت مجروح شد که به علّت شدّت آتش دشمن و اوضاع بد منطقه امکان انتقالش به پشت جبهه میسّر نگردید و به شهادت رسید .پیکر پاکش چون مولایش امام حسین -علیه السّلام- در کربلای ایران ماند و مدال پر افتخار شهید مفقود را بر گردن آویخت.جسم مطهّرش پس از ۹ سال دوری از شهرودیار، در تاریخ ۱۳۷۰/۱۰/۱۲ پس از بازگشت به وطن و تشییع باشکوه، در بهشت شهدای اردکان به خاک سپرده شد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

 

وصیت نامه شهید بزرگوار

ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون
خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده آنهایی که در راه خدا کارزار می کنند و می کشند و کشته می شوند.
بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و با سلام و درود فراوان بر رهبر سازش ناپذیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی و با سلام و درود فراوان بر رزمندگان ظفرمند که جان خود را فدای اسلام ، انقلاب و ایران کردند و با سلام و درود فراوان بر این ملت قهرمان حزب الله مسلمان واقعی ایران که فرزندان خود را تربیت کردند و در راه خدا دادند یعنی کمک به جبهه ها کردند و در دعای کمیل و دعای توسل و در نماز جمعه ها و در نماز جماعت شرکت می کنند و دعا به امام و رزمندگان می کنند . خداوند را شکر می کنم که لیاقتم دادی که در جبهه ها حضور یافتم و در صف جهادگران قرارم دادی و خدا را شکر می کنم که لیاقت یافتم در کنار این برادران مخلص و پاک و با تقوا و با ایمان کامل و خداوند شکر می کنم که لیاقت یافتم که جان ناقابل خودم را فدای اسلام عزیز کنم . ای ملت ایران امام را تنها نگذارید و همیشه گوش به فرمان امام بزرگوار باشید و با پشتیبانی خود از ولایت فقیه مشت محکمی به دهان یاوه گویان و منافقین کور دل بزنید و به آنها بفهمانید که ولایت فقیه بود که مارا از منجلاب فساد و ستم شاهیان زمان طاغوت نجات داد . امت اسلامی ایران جوانان خود را همچون جوان برومند امام حسین (ع) با جان و دل به سوی میدانهای نبرد بفرستی تا به یاری خدا و امام زمان کافران بعثی را از خاک اسلامی خود بیرون کنیم و انشاء الله پرچم جمهوری اسلامی را در تمام دنیا برافراشته سازیم .ای ملت عزیز، همیشه درصحنه باشید و پشتیبانی از روحانیت عزیز بکنید که واقعاً این روحانیت بودند که ما را نجات دادند و به راه راست هدایت کردند و این روحانیت بودند که مارا سرفراز کردند در جهان و مستضعفان را نجات می دهند و اگر شما ملت از صحنه خارج شوید و روحانیت از صحنه خارج شوند وای بر آن روزی که چه بلایی بر سر شما می آید. ای ملت عزیز اردکان جوانان خود را به جبهه بفرستید و نگذارید که جای ما در جبهه خالی باشد و اسلحه ما روی زمین بیافتد و این عراق را از دست بعثیان کافر بیرون آورید و در آنجا پرچم لااله الالله برافرازی و بعد به سوی قدس روید و بعد از قدس بسوی مکه معظمه روید و مبارزه ادامه دهید تا ظهور حضرت مهدی (ع). ای ملت می دانید که شهیدان اول جنگ تا به حال آرزو داشتند ه به زیارت سالار شهیدان حسین ابن علی بروند و خودم هم آرزو داشتم اما نرسیدیم ، وقتی که کربلا آزاد شد و به زیارت حسین رفتی یادی از این شهیدان بکنید. و ای خانواده شهیدان بدانید که خون پاک فرزندان شما بود که جوانان کشور ما را الهی کرد و همه را منقلب کرد تا بسوی جبهه ها بروند و ادامه دهنده راه آن عزیزان باشند . خوشا به حال شما که با پیش قدم شدن خود رضایت خدا و امام زمان (عج) را جلب کردید. و یک تذکر به برادران محصل می کنم و می گویم ای برادران بسوی جبهه بیایید که اسلام و قرآن در خطر است و درس را رها کنید و به دانشگاه بیائید که اسلام هم دانشگاه دارد، که همین جبهه است. عجب جائی ، جای انسان سازی است جای ارتباط با خدا و امام زمان ، شما هم ملحق شوید. به گفته امام درس خواندن مستحب و به جبهه رفتن واجب کفائی است چون اسلام در خطر است . اگر شما نیائید و جاها را خالی کنید این خون شهیدان به گردن شماست . و درود بر معلمهای حزب الله که بچه ها را به راه راست هدایت کردند و می کنند و حزب اللهی کردند و دلشان به انقلاب و اسلام و کشور می سوزد و بچه ها را باسواد می کنند. و ای مردم خشک آباد اگر من یک روزی به شما بی احترامی یا اذیت و آزار کرده ام به خاطر خدا و به بزرگی خودتان مرا ببخشید.
سیدعلی سیدی


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/2vAZA

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.