شهید محمد ابولی انجیرآوند

امام خمینی(ره): ملت ما خون داده است تا جمهوری اسلامی وجود پیدا کند.

 

شهید محمد ابولی انجیرآوند: مردم: مواظب باشید خون شهیدان به هدر نرود.

شهید محمد ابولی

اطلاعات شخصی شهید

  • نام و نام خانوادگی: محمد‌ابولی‌انجیر‌آوند
  • نام پدر: حسین
  • تاریخ تولد: ۱۳۴۳/۰۹/۲۵
  • محل تولد: اردکان
  • میزان تحصیلات: سوّم‌دبیرستان
  • محل تحصیل: دبیرستان‌فارابی
  • وضعیت تاهل: مجرّد
  • نام عملیات: والفجر‌۸
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۴/۱۱/۲۱
  • محل شهادت: خرمشهر-اروندرود
  • نحوه شهادت: اصابت‌ترکش‌به‌سر
  • محل خاک سپاری: بهشت‌شهدای‌اردکان
  • سن: ۲۱‌سال
  • سمت در جبهه: عضو‌تیم‌شناسایی
  • نام یگان: تیپ‌الغدیر‌یزد
  • تعداد دفعات شرکت در جبهه: ۴‌دفعه به مدت ۲۱‌ماه

زندگی نامه شهید محمد ابولی انجیرآوند

در ۲۵ آذرماه ۱۳۴۳ هجری شمسی بر برکت و صفا و گرمی خانواده‌ی حسین ابولی افزوده شد؛ زیرا خداوند متعال به این خانواده‌ی مؤمن و بی‌ریا فرزندی عطا کرد که دیری نپایید، موجب افتخار خانواده و اسلام شد. این خانواده به علّت ارادت و عشقی که به پیامبر اکرم (ص) داشتند، او را «محمد» نامیدند و به تربیتش کمر همت بستند.

در ۶ سالگی به مدرسه رفت. پس از گذراندن دوره‌ی ابتدایی دردبستان فردوسی وارد مدرسه‌ی راهنمایی شهید منتظری اردکان شد و این دوره‌ی را نیز با موفقیت گذراند. دوره‌ی متوسطه را در دبیرستان فارابی اردکان تا کلاس سوّم ادامه داد، اما در این زمان جهاد و شهادت را بر کلاس و درس ترجیح داد.

شهید ابولی جوانی متدین و متعهد بود. همواره دیگران را به وحدت و انسجام دعوت می‌نمود. شرکت در مسجد، نماز جمعه و نماز اوّل وقت را بر خود فرض می‌دانست. به حلال و حرام مقیّد بود. در کنار درس خواندن برای کمک به خانواده قالی می‌بافت. عشق به اهل‌بیت از اوان کودکی در وجود او ریشه دوانده بود. عاشقی بود که تنها سوختن را می‌شناخت. بی‌تکلف و مخلص کار می‌کرد. گمنام و ناشناخته گام برمی‌داشت. شهادت را نور الهی می‌دانست. کار و تلاش هرگز او را خسته نمی‌کرد. خوش‌اخلاق و دوست‌داشتنی بود. دغدغه‌ی او رفتن به جبهه و پیروزی مسلمانان بود.

سرانجام درس و کلاس را رها کرد و جنگ و رزم با دشمن و جهاد را بر آن مقدم دانست. در بسیج ثبت‌نام کرد و پس از آموزش نظامی راهی جبهه شد و سنگر نشین عشق و ایثار و شهادت شد.

سه دفعه به جبهه اعزام شد و دّت ۲۱ ماه از عمر کوتاه و بابرکت خویش را آن‌هم در جوانی به جهاد و مبارزه با دشمنان اسلام و ایران اسلامی گذراند تا سرانجام در تاریخ ۱۳۶۴/۱۱/۲۱ در عملیات والفجر ۸ در منطقه‌ی عملیاتی اروندرود براثر اصابت ترکش به سرش به فیض شهادت نائل آمد و روح بلندش به ملکوت پر کشید و در بهشت با شهدای کربلا هم‌نشین گردید.

پیکر پاکش پس از تشییع باشکوه توسط مردم قدرشناس اردکان در بهشت شهدای اردکان در کنار دیگر هم‌رزمانش به خاک سپرده شد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

وصیت نامه شهید بزرگوار

بسم الله الرحمن الرحیم
خدایا ما را بیامرز و به ما صبر عطا کن و قدمهایمان را استوار بگردان و بر قوم کافر پیروزمان کن . با درود و سلام فراوان بر مهدی موعود امام زمان منجی عالم بشریت و با درود و سلام بر یگانه رهبر انقلاب و با درود و سلام بی پایان امت حزب الله بر تمامی رزمندگان کفر ستیز ، وصیت خود را چنین آغاز می کنم ،. اول از کسانی که مرا تا بهشت شهدا تشییع کرده اند تشکر می کنم ، مردم با امام خود وحدت داشته باشید و هرگز بین خود و امام جدائی نیندازید و وحدت خود را در مساجد و در دعا و در نماز جمعه ها مستحکم کنید مردم اگر در زمان علی امتش بهانه سرما و گرما می کردند، امروز جوانان داوطلبانه به جبهه می روند و کفار را شکست می دهند و اگر در روز عاشورا امام حسین (ع) یارانش رفتند به جز هفتاد و دو نفر، که همه آنها شهید شدند .
امروزجوانان مسلمان از خون آنها حمایت می کنند و نهضت حسین و یارانش را ادامه می دهند . مردم مواظب باشید خون شهیدان به هدر نرود و نگذارید غارتگران به کشور ما حمله کنند و با روحانیت وحدت داشته باشید و با رفتن به نماز جمعه ها مشتی بر دهان دشمنان بزنید و هرگز به من ناکام نگوئید زیرا من در نهایت کام بسربردم . وصیتی با پدر و مادرم مادر عزیزم در عزای من از روی ضعف گریه و زاری نکنید و با استقامت باشید می دانم شنیدن خبر شهادت من تحمل آن را ندارید ، ولی امیدوارم که عزا نگیرید و لباس عزا نپوشید و همیشه به خدا توکل کنید و از پدرم می خواهم گریه نکند و صبرداشته باشد.پدرومادرجان در نمازهای جماعت و نماز جمعه شرکت کنید. یک ماه     روزه و سه ماه نماز برای من بخوانید والسلام به امیدپیروزی مورخ ۱۳۶۱/۱۰/۲۵ ابولی


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/wMHwI

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.