شهید محمود حیدری کوشکنو

توسط ژوئن 9, 2015شهدا, منطقه فاو

مقام معظم رهبری: مادرانی را که عزیزانشان به شهادت رسیده بودند، ما دیدیم آن چنان از خودشان استقامت نشان می‌دادند که انسان را به حیرت فرو می‌برد.


شهید
محمود‌ حیدری:
هرگز یک‌ لحظه‌ پیش‌ نیاید که‌ روحانیّت‌ مبارز‌ را تنها‌ بگذارید.

شهید محمود حیدری‌ کوشکنو

اطلاعات شخصی شهید

  • نام و نام خانوادگی: محمودحیدری‌کوشکنو
  • نام پدر: رمضان
  • تاریخ تولد: ۱۳۳۰/۱۲/۴
  • محل زندگی: چاه‌متک‌اردکان
  • میزان تحصیلات: سوّم‌دبستان
  • محل تحصیل: دبستان‌چاه‌متک
  • وضعیت تاهل: متأهّل
  • تعداد فرزند: ۶‌فرزند:۴پسرو۲دختر
  • شغل: کارمند‌شهرداری‌اردکان
  • نام عملیات: پدافندی
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۹/۷
  • محل شهادت: فاو
  • نحوه شهادت: اصابت‌ترکش‌به‌دوپا‌و‌بدن‌وقطع‌دو‌پا
  • محل خاکسپاری: بهشت‌شهدای‌اردکان
  • سن: ۳۴سال‌و۷ماه
  • سمت در جبهه: تک‌تیرانداز،حمل‌مجروح
  • نام یگان: تیپ‌الغدیریزد
  • تعداد دفعات شرکت در جبهه: ۵دفعه به مدت ۱۲ماه‌و۳روز

زندگی نامه شهید محمود حیدری‌ کوشکنو

شهید محمود حیدری فرزند رمضان در چهارم اسفندماه سال ۱۳۳۰ هجری شمسی در روستای چاه متک بخش خرانق اردکان در خانواده‌ای کشاورز و مستضعف و مذهبی متولّد شد. کودکی را در دامن پرمهر مادری متدین و در محیط آرام و باصفا و دامن طبیعت در روستای چاه متک گذراند و همگام با رشد جسمی با سختی‌ها نیز آشنا شد و دست‌وپنجه نرم کرد.

دوره‌ی ابتدایی را در همان زادگاهش در دبستان چاه متک تا سال سوّم با موفقیت طی کرد. سپس درس را رها کرد و به کار کشاورزی در روستا پرداخت. در سن ۱۸ سالگی به خدمت مقدّس سربازی اعزام شد. محل خدمتش در تهران بود. بعد از پایان خدمت سربازی ازدواج کرد و به شغل آزاد مشغول شد. ثمره‌ی ازدواجش ۶ فرزند بود (۴ پسر و ۲ دختر) پس از مدّتی در شهرداری اردکان به کار مشغول شد. او انقلاب را درک کرد. همگام با همه‌ی مردم ایران در انقلاب شرکت داشت و در مراسم مذهبی و راهپیمایی‌های ضد رژیم حضور داشت.

زمانی که جبهه‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به رزمنده نیاز داشت؛ گرچه دارای زن و فرزند و مشغله‌ی دنیوی بود؛ امّا هیچ‌کدام از این‌ها مانع حضور او در جبهه و کسب فضائل و معنویت نشد. همه‌ی تعلقات دنیوی و مادی را رها کرد و سنگر شرف و عزت و دفاع از اسلام و میهن اسلامی را برگزید.

۵ دفعه به جبهه اعزام شد و مدت ۱۲ ماه و ۳ روز در جبهه‌ها به جهاد و دفاع از ناموس، اسلام و ایران مشغول بود.

سرانجام در تاریخ ۱۳۶۵/۹/۷ در منطقه‌ی فاو براثر اصابت ترکش دوپایش قطع و به بیمارستان انتقال یافت؛ امّا براثر شدّت جراحات در بیمارستان به شهادت رسید و روح بلندش به جنان پر کشید و بر مولایش امام حسین (علیه السّلام) مهمان شد.

وصیت نامه شهید بزرگوار

بسم الله الرحمن الرحیم
 بنام خداوند تبارک و تعالی ، به نام خداوند خالق تمامی موجودات عالم ، به نام همان خداوندی که تمام بندگان خود را به یک استعداد و یک مفهوم آفرید . همان خداوندی که تمام نعمتهای خود را در دسترس ما انسانها قرار داد تا ما بندگان او از آن نعمتهای فراوانش بهره ببریم . ای خداوند منان تو خود می دانی من نتوانستم آنچنان که تو خواسته بودی از من بنده ای مخلص و پاک برای تو باشم . ای خدا تو میدانی که من بنده ای نبودم که لیاقت آن را داشته باشم که در درگاه تبارک و تعالی تقرب یابم و ای امت همیشه در صحنه و امت شهیدپرور ایران همیشه باید بدانند این شعار تمامی خون شهیدان است . پیرو امام برحق و نائب امام زمان خمینی بت شکن باشید و تنها چیزی که برادر کوچک شما اگر لیاقت و سعادت شهادت داشت . از امت حزب الله انتظار دارد این است که در هر لحظه و درهر مکان به یاد انقلاب و پشتیبان انقلاب و پیرو امام باشند ، خدای نکرده یک لحظه به این فکر فرو نروند که این انقلاب اسلامی ،  خدا نکرده پا برجا نمی باشد . این انقلاب ، انقلابی است که همچون درختی نونهال از خون شهیدان آبیاری شده تا به حال به رشد رسیده است که دشمنان اسلام نمی توانند هرگز یک خدشه ای به این انقلاب وارد شود و این را باید امت شهیدپرور بدانند که این انقلاب از هزاران خون شهیدان گلگون کفن آبیاری گشته شده است و هرگز نمی تواند هیچ قدرتی این انقلاب را شکست دهند و از امت حزب الله خواستارم در نماز جمعه ها حضور یابند واز گفتارهای امام جمعه در مورد سیاستهای خارجی و داخلی و اخبار مسلمین گوش دهید و انشاء الله امت همیشه در صحنه پیرو و همراه روحانیت مبارز باشند . هرگز یک لحظه پیش نیاید که روحانیت مبارز را تنها بگذارند و امت و همیشه در صحنه و مبارز همان مردمی که در طول جنگ نابرابر و تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی همچون شیری در تمامی صحنه های سیاسی و اجتماعی و جنگی حضور داشته و دارند و از این به بعد هم همچون گذشته پیام اینجانب را به مردم شهیدپرور این است که تکلیف شرعی خود بدانند که هر وقت جبهه های جنگ نیروی انسانی لازم داشت همه برای رفتن به جبهه ها و تقویت نیروهای رزمی در جبهه ها حضور یابند تا به سرحدی که مسئولین و فرمانده های نظامی بگویند دیگر نیر لازم نیست وآن کسانی که توانایی رزمیدن و حضور در جبهه های جنگ را ندارند در هر جبهه مالی ، تبلیغی ، سیاسی یا هر آنچه را که توانایی دارند کوشا باشند . و ای پدر و مادر عزیز و گرامیم باید از شما خیلی عذرخواهی وطلب بخشش نمایم چون که نتوانستم اینجانب فرزند خوبی برای شما باشم در طول عمرم نتوانستم هیچگونه کمکی برای شما ای پدر ومادر عزیزم بکنم . باید در آخر از شما طلب بخشش کنم چون من جز این طالب هیچ چیز دیگری نمی باشم و ای همسر گرامی و ارجمندم از اینکه چند سالی با هم بودیم و من نتوانستم همسر خوبی برای تو باشم باید مرا عفو کنی و در طول زندگی اگر من به تو یک تندی و برخورد نا شایستی داشته بودم شما از بزرگی خود مرا ببخشید و ای همسرگرامی تنها وصیت من به تو این است که فرزندان مرا با تربیت اسلامی و الهی و توحیدی بزرگ و تحویل اجتماعی اسلامی دهی که چون   می دانی و باید بدانی که اگر من لیاقت داشتم و خون حقیر من در راه اسلام ریخته شد به خاطراحکام اسلام است و پا برجا ماندن اسلام عزیز است . پس هر چه تو کردی و فرزندان آینده این انقلاب اسلامی و ای فرزندان من شما باید بدانید که درس خود را خوب بخوانید و با احکام اسلامی خوب خود را تطبیق دهید و همیشه بیاد پدر باشید و راه پدر را ادامه دهید در پایان از شما طلب مغفرت می کنم .
 والسلام


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/apvo1

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.