زندگی نامه و وصیتنامه شهید جواد شابلی

گزیده ای از وصیت نامه شهید

از افتخاراتم این بود که در ارگانی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت
می کنم و انشاء الله با نثار خون خویش به این اسم و این ارگان خدمتی نموده باشم.
در حراست از خط ولایت فقیه که همان خط سرخ انبیاست کوشش نمایید و با حضور دائم خویش در صحنه بر ضد انقلاب و خفّاش صفتان که چشم دیدن این انقلاب را ندارند، مجال فرصت ندهید که این دیو صفتان از هر فرصتی استفاده خواهند کرد.

مسئولیت های شهید در  جنگ

  • فرمانده ی توپ خانه

زندگی نامۀ شهیدگرانقدر سردار حاج جواد شابلی

     شهید حاج جواد شاه بلی اردکانی فرزند علی بمان،درتاریخ۱۳۴۱/۳/۵ هجری شمسی درخانواده ای مذهبی در محلۀ صدرآباد شهرستان اردکان دیده به جهان گشود.پدرومادرمتدیّن وولایی،پس از انتخاب نام فرزند امام هشتم، جواد،برای او با تمام توان درتربیتش کوشیدند. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدارس صدرآباد با موفّقیّت به پایان رسانید. سپس جهت ادامه تحصیل در هنرستان فنّی شهید مطهری اردکان در رشتۀ برق مشغول به تحصیل شد و با رتبۀ ممتاز از هنرستان فارغ التّحصیل گردید.
دوران هنرجویی اودر هنرستان مصادف بود با انقلاب اسلامی ایران. او ماننددیگر جوانان شهر ومیهن اسلامیش در فعّالیتهای انقلابی،مانند شرکت در راهپیمایی ومراسم ضدّرژیم پهلوی و شعار نویسی،شرکتی فعّال داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویّت سپاه یزد پذیرفته شد و رسماً حراست از انقلاب ودست آوردهای آن را آغاز نمود.
با شروع جنگ تحمیلی و با فرمان رهبرکبیر انقلاب،امام خمینی(ره)،مبنی بر حضوردرجبهه هاودفع دشمن متجاوز،چون دیگر مشتاقان جبهه و شهادت ،سنگرسخت وجهاد در راه اسلام را برآغوش گرم خانواده وبسترنرم ترجیح داد.سنگرنشینی عشق وایثارش و هم نشینی با قدسیان وافلاکیانش ، مهر تاییدی شد بر ولایت پذیری او. چندین بار مجروح گردید ؛امّا به محض بهبودی نسبی، باز به جبهه ها باز می گشت.قراروآرام اوزمانی بود که در جمع رزمندگان باشد.اطاعت از والدین وکسب رضایت آنها شرط اوّل زندگیش بود.دربین فامیل ودوستان ازمحبوبیّت خاصّی برخورداربود.
شهید شاه بلی درحالی که مجروح بودوبه علّت اصابت ترکش به قسمت لگن به شدّت رنج می برد، توفیق الهی یارش شدو به اتفاق والدین به سفر حج مشرف گردید.

از خصوصیّات بارزاخلاقی او، اخلاص و دوری از ریا و تظاهربود. زمان اعزام به جبهه از اینکه دربین جمعیّت وبدرقه کنندگان باشد به شدّت اکراه داشت . در طول دفاع مقدّس،حتی خانواده وی از داشتن مسؤلیّت های مختلف او مطلّع نبودند . هیچ گاه در جمع دوستان و خانواده اش از مسئولیّت های در جبهه خود حرفی نزد.
مسؤ لیّتش به عنوان فرماندهی توپخانه تیپ الغدیر هم قبل از شهادت او برملا نشده بود وکسی از جایگاهش خبر نداشت .
این سردار مخلص ورشید اسلام سرانجام پس از شرکت در عملیّات های مختلف و چندین مرتبه مجروح شدن، در تاریخ ۱۳۶۳/۱۲/۲۲ در عملیّات بدر در منطقه شرق دجله به آرزوی دیرینهخود یعنی شهادت نائل گردیدو روح بزرگ وملکوتیش ازجسم کوچک وخاکیش به جنان پرکشیده، بر مولایش سالار شهیدان(ع) مهمان گردیدوسندوبرگ زرینی شدبردفترافتخارات اسلام وتشیّع.
پیکرپاکش پس ازتشییع باشکوه بردستان ودوش مردم شهید پروراردکان،دربهشت شهدا درکنار همرزمان به خون خفته اش به خاک سپرده شد.

روحش شادوراهش پررهروباد.

 

وصیتنامه شهید حاج جواد شابلی

بسم الله الرحمن الرحیم
الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

 حمد خدای بزرگ را که خلقت انسان از لطف اوست و درود و تحیات انبیاء و اولیاء الهی و ائمه طاهرین علیهماالسلام و درود و سلام بر خمینی روح خدا وقلب تپنده ملت مستضعف جهان و درود به روان پاک شهدا از هابیل تا کربلای ایران که خالصانه جان خود را برای رضای خالق در راه هدف فدا نمودند و با شناخت و آگاهی در این راه گام نهادند و به پاس احترام خون این عزیزان خداوند بر ما منت نهاد و طریق فضیلت و تقوی را به ما شناساند . من جواد شابلی اکنون که توفیق هجرت را یافتم و موفق شدم با لباس پاسداری در جبهه حاضرشوم و پاسدار حرمت خون شهیدان خدای بزرگ این نعمت را بر من ارزانی داشت . شاید کفایت و لیاقت شهادت را  نصیبم سازد و بتوانم پس از عمری تباهی و گناه و معصیت با نثار خون خویش و آبیاری درخت اسلام با شهادت خود به اسلام خدمتی نموده باشم و به لقاء الله برسم . از افتخاراتم این بود که در ارگانی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت می کنم و انشاء الله با نثار خون خویش به این اسم و این ارگان خدمتی نموده باشم . از ملت عزیزو شرافتمند ایران درخواست می نمایم که جبهه ها را همیشه با اعزام نیروهای معتقد به اسلام و انقلاب پر نگهدارند و امام امت را یار و پشتیبان باشند . در حراست از خط ولایت فقیه که همان خط سرخ انبیاء است کوشش نمایند و با حضور دائم خویش در صحنه به  ضد انقلاب و خفاش صفتان که چشم دیدن آفتاب این انقلاب را ندارند مجال و فرصت ندهند که این دیوسیرتان از هر فرصتی علیه انقلاب استفاده خواهند نمود. از پدر و مادر خویش که در پرورش و تربیت من متحمل رنج فراوان شدند و متاسفانه در عمر کوتاه خود توفیق جبران ذره ای از زحمتهایی که برایم کشیدند را نداشتم طلب عفو می نمایم . برادران و خواهران گرامی ، کوتاهی و گناهان مرا با دیده عفو بنگرید و مرا ببخشید تا انشاء الله خدا نیز از من راضی باشد. بار پروردگارا امام امت را تا انقلاب مهدی نگهدار. دولتمردان و خدمتگزاران به اسلام را موفق و موید بدار . بر اتحاد و اتفاق مسلمانان در سراسر دنیا بیفزای . حکام مرتجع منطقه را با دست پر قدرت مسلمانها سرنگون دار و امت اسلام را در پیشبرد اهداف عالیه قرآن موفق دار . والسلام علی عبادالله الصالحین جواد شابلی ضمناً ۸ روز روزه قضا دارم و مدت ۶ ماه نیز نماز قضا دارم که آن رابا پولی که پهلوی رضا دارم برایم انجام دهید. همچنان از دارائی خودم برای خرج دفن و کفن استفاده نمائید و بقیه دارائیم را در هر راهی که صلاح بدانید خرج نمائید .
خدا حافظ و نگهدار شما. جواد شابلی تاریخ ۲۴/۷/۱۳۶۱

اطلاعات شخصی شهید:

  • نام: سردار شهید جواد شاه‌ بلی‌ اردکانی
  • نام پدر:  علی بمان
  • تاریخ تولد: ۱۳۴۱/۰۳/۰۵
  • سن: ۲۲سال و ۹ماه
  • محل تولد: اردکان
  • مدرک: دیپلم فنی
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۳/۱۲/۲۲
  • محل شهادت: هورالعظیم
  • نحوه شهادت: اصابت مستقیم تیر به سر
  • محل خاکسپاری: گلزار شهدای اردکان
  • فرمانده ی توپ خانه
  • نام یگان: تیپ الغدیر یزد
  • ۳۸ ماه و بطور مکرر در جبهه حضور داشتند

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/bCVAr

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.