زندگی نامه و وصیت نامه شهید ذبیح الله عاصی زاده

گزیده ای از وصیت نامه شهید

هم اکنون در میعادگاه عشق و شهادت در حجله گاه خون، عروس سرخ شهادت را در بر می گیرم وبه دنبال خط سرخی که از لا به لای گونی های سنگرم و از بیابان های تفتیده خوزستان گذشته، می روم تا به کاروان شهدا که آرام آرام به سوی تجلّی گاه حق در حرکت است، بپیوندم.

مسئولیت های شهید در  جنگ

  • خط پدافندی آبادان – بهمنشیر؛
  • عملیّات ایذایی در جبهه آبادان ( که    منجر به مجروح شدن وی گردید.)؛
  • فرمانده گردان امام علی(ع) در جبهۀ سوسنگرد ( خط پدافندی رودخانۀ نیسان که منجر به مجروح شدن وی گردید.)؛
  • فرماندۀ گردان امام علی -علیه السّلام- در عملیّات بیت المقدّس (فتح خرمشهر)؛
  • فرماندۀ گردان امام حسین -علیه السّلام- در عملیّات رمضان (شلمچه)؛
  • مسئول اطلاعات عملیّات تیپ نجف اشرف در عملیّات محرّم (دهلران)؛
  • مسئول اطلاعات عملیّات لشکر ۸ نجف اشرف در عملیّات والفجر مقدماتی ( تنگه ذلیجان ـ امقر)؛
  • فرمانده محور عملیّاتی والفجر ۱ (شمال فکه)؛
  • فرماندۀ محور عملیّاتی لشکر ۸ نجف اشرف در عملیّات والفجر ۲ (حاج عمران)؛
  • فرماندۀ تیپ ۱۸ الغدیر با حفظ سمت و مسئول محور عملیّاتی لشکر ۸ نجف اشرف در عملیّات والفجر ۴ ( پنجوین عراق)

زندگی نامۀ شهیدگرانقدر سردار ذبیح الله عاصی زاده

       با گشودن کتاب سرخ شهادت وتورّق آن،در صفحه ای از صفحات خونباراین کتاب با عظمت، به آن شهیدی پرافتخار برمی خوریم که قلم ازخجلت ناتوانی وصفش سردر گریبان است. اوسردار شجاع اسلام،شیر بیشه شجاعت وجبهه های دفاع مقدّس،سردار شهید ذبیح الله عاصی زاده، است.سردار عاصی زاده درتاریخ ۱۳۴۰/۵/۲۴ هجری شمسی در خانواده ای مذهبی و متدیّن درمحلۀ مزرعه سیف شهرستان اردکان دیده به جهان گشود.کودکی را در دامان مادری متعهد و ولایی و درسایۀ پدری متدیّن وعاشق اهل بیت(ع)که ازقاریان قرآن ومدّاحان خاندان عصمت وطهارت(ع) بود،گذراندوهمگام بارشدجسمی ازنظر روحی ومعنوی نیزتعالی وتکامل یافت.۶ساله بود که دردبستان صدرآباداردکان به تحصیل مشغول شد.پس ازطی دورۀ ابتدایی وراهنمایی درهنرستان فنّی شهید مطهری اردکان ثبت نام نمود. درسال ۱۳۵۹ دررشته اتومکانیک فارغ النحصیل شد. نام شناسنامه ای او ذبیح الله بود؛امّا همه خانواده او را عباس صدا می زدند.مادر مرحومه اش دلیلش رااین طور بیان می دارد: «آرزو داشتم فرزندم مانند قمربنی هاشم ،ابوالفضل العباس، -علیه السّلام- باشد و به این عشق وامید او را “عباس”صدا می کردم». خداراشکر که آوازه شجاعت و دلاوری او زبانزد همرزمانش بود و شهادت وبه سوی محبوب شتافتنش نیز رنگ شهادت مولایش علمدار صحرای کربلا،حضرت عباس، -علیه السّلام- به خود گرفت.

وچه زیباست که نام شناسنامه ای اش نیزبامسمّی گشت وباشهادتش، “ذبیح الله” تحقق یافت.

وی در دوران تحصیل با توجّه به وضعیّت مالی خانواده از طریق کار و فعّالیّت در ایّام فراغت هزینۀ تحصیلی خود را فراهم می کرد.

           تحصیل اودرهنرستان بااوج مبارزات ملّت ایران بر علیه رژیم ستمشاهی و پیروزی انقلاب شکوهمنداسلامی ایران مصادف بود. شهید عاصی زاده ازهنرجویان پرشوروفعّال هنرستان شهید مطهری اردکان بودکه علاوه بر مبارزات عمومی همگام بامردم، نیروهای مومن وانقلابی رانیزسازماندهی می کرد. پس از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ، به عضویّت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد .با فراخوانی جوانان ونیروهای نظامی به جبهه ها توسط رهبرانقلاب، خمینی کبیر(ره) ، جهت دفع دشمن متجاوز بعثی، شهید عاصی زاده از جمله اوّلین هایی بود که سنگرنشینی با قدسیان و همنشینی با افلا کیان رابرگزید و به امید دیدار یارویا حتّی نیم نگاهی ازطرف معشوق ، عازم جبهه های نبرد حق برعلیه باطل شد. شهید عاصی زاده در سال ۱۳۶۲سنّت حسنۀ رسول گرامی اسلام(ص) را جامۀ عمل پوشید و بادختری عفیف ازخانواده ای نجیب ازدواج کرد . قابل ذکراست که اصلی ترین شرط وی برای ازدواج حضور دائم در جبهه ها بودکه مورد توافق همسرش نیز قرار گرفت. حاصل این زندگی مشترک ۴ ماهه ٬ تنها یک فرزند پسر به نام عبّاس بود که آن هم پس از شهادت پدر پا به عرصۀ وجود گذاشت.

سردار عاصی زاده انسانی خودساخته وبسیار مؤدب ودوست داشتنی بود. اهل عمل بود تاحرف ، مخلص بودو متقّی .نجیب بودوچهره ای معصومانه داشت.خاکی بودوبی ریا، بازرق وبرق دنیا بسیار فاصله داشت.قبل از شهادت اکثراقوام ودوستانش نمی دانستند که فرماندهی تیپ پیروز الغدیر یزد را به عهده دارد؛ مگرآنهاکه درجبهه مطلع شده بودند.شهید عاصی زاده سعادت خودرا دررنج خویش وراحتی دیگران وگمشدۀ خویش رادرجبهه هاونبرد با کفّار می جست.بارها درجبهه مجروح شد؛ امّا پس از اندکی بهبودی بازبه جبهه برمی گشت. این شهید والامقام پس از دلاورمردیها ورشادت های فراوان توانست با جلب نظر مسئولین،”تیپ مستقل و پیروز الغدیریزد” را تشکیل دهد و افتخاراوّلین فرماندهی تیپ رابه نام خود ثبت نماید. نام این سردار رشید اسلام لرزه بر اندام لشکر عراق انداخته بود به طوری که زمانی که به شهادت رسید رادیوعراق خبر شهادتش رابا ابراز خوشحالی اعلام کرد.سرانجام این سردار سپاه اسلام در تاریخ۱۳۶۲/۷/۲۱مطابق با هفتم محرم قبل از عملیّات والفجر۴ که جهت بررسی وتوجیه طرح عملیات به منطقۀ غرب بانه سفر کرده بود، براثر اصابت ترکش توپ چون مولایش قمر بنی هاشم (ع)فرقش شکافته شدو با پرواز روح بلندوملکوتیش ازجسم کوچک وخاکیش به اعلی علیین، گمشده خویش وعروس شهادت را در بر کشیدوبا فرقی خونین بر ارباب بی کفنش اباعبدالله الحسین(ع) مهمان شد.

پیکر مطهر شهید عاصی زاده صبح روز تاسوعای حسینی در یزد تشییع و پس از اقامۀ نماز توسط حضرت آیت الله خاتمی نمایندۀ امام و امام جمعه یزد بر پیکر پاکش، جهت خاکسپاری به زادگاهش شهرستان اردکان منتقل شد.

بعد از ظهر همان روز (تاسوعای حسینی) پیکر مطهر شهید عاصی زاده بر دوش مردم عزادار اردکان با شکوهی خاص تشییع و پس از اقامۀ نماز به امامت مرحوم حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه فقید شهرستان میبد در گلزار شهدای اردکان در کنار تربت پاک دیگر شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به خاک سپرده شد.

روحش شاد،یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

وصیتنامه شهید ذبیح الله عاصی زاده

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه اشهد ان لا اله الا الله ،محمد رسول الله، علیاً ولی الله
سلام بر ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) و درود بر نائب بر حقش امام خمینی و درود به روان پاک شهدای به خون خفته از صدر اسلام تا شهدای فتح حاجی عمران و راه کربلا (اللهم اجعل مماتی ممات محمد و آل محمد) هم اکنون در میعادگاه عشق و شهادت در حجله گاه خون ، عروس سرخ شهادت را در بر می گیرم و به دنبال خط سرخی که از لابلای گونی های سنگرم و از بیابانهای تفتیده خوزستان گذشته می روم تا به کاروان شهدا که آرام آرام به سوی تجلی گاه حق در حرکت است بپیوندم. سخنی چند با ملت غیور و شهیدپرور ایران دارم ، سفارش اول من این است که شما باید حافظ ولایت فقیه باشید و امام و رهبرمان را همچون نگین انگشتر درمیان خود نگهدارید تمام مشکلات مملکت را بدون سر و صدا حل کنید و بگذارید این قلب امت لحظه ای درد بگیرد . سفارش دوم این است که ملت ما الان باید خود را بسازند تا فرد فرد این ملت یک مربی باشند و اول از خودمان شروع کنیم تا فردا بتوانیم برای صدور انقلابمان و زنده کردن اسلام در کشورهای عربی در حال خواب ، مربی و ناجی داشته باشیم و الان بهترین دانشگاه که از خون هزاران هزار شهید تهیه شده است که همان جبهه باشد داریم و باید حداکثر استفاده را از این دانشگاه ببریم و نگذاریم خون این همه شهید بی ثمر بماند . سفارش من به جوانهای مملکت این است که هر جوانی برای دو ماه هم که شده به جبهه بیاید و جنگ را مشاهده کند و آنها که می توانند در جبهه بمانند تا به کارزار تحرک و سرعت عمل بیشتر بخشند. الان روزی است که ما می توانیم دوره های واقعی را در میدان های نبرد ببینیم . حیف است از این فرصت استفاده نکنیم . سفارش بعدی این است که موقعی که سلاحهای ما به زمین افتاد برای برداشتنش از همدیگر سبقت بگیرید و نگذارید خون شهیدان ما بخشکد و باید هر چه سریعتر و با سرعت عمل بیشتر راهشان را ادامه دهید ، راه همان راه حسین است . هدف اسلام است و مقصد کربلا و سپس قدس عزیز است . در اینجا روی سخنم با ابرقدرتهاست که توسط عراق به کشور ما تجاوز گردید ، می خواستید ما را در کشورمان زمین گیر کنید کور خوانده اید ، اکنون کجائی که ببینی ملت ما با این حمله عراق منسجم تر شده اند ، یک پارچه تر برعلیه شما می جنگند . ازموقعی که شما به کشور ما حمله کردید ما یک ارتش از هم پاشیده داشتیم اکنون یک ارتش منسجم و آبدیده داریم ، اگر در شروع حمله شما سپاه پاسداران ، هنوز قدرتی نداشت الان با یاری خداوند دوازده الی پانزده لشکر از سپاه و بسیج داریم کجا هستند که ببینند ارتش بیست میلیونی تشکیل شده و تمام جوانهای ما با جنگ و جنگیدن آبدیده تر  شده اند. ای آمریکا از همین جا به تو هشدار می دهم هر حیله ای بکاربری به ضرر خودت تمام می شود و خواهی دید که در همین نزدیکیها با ملتهای مسلمان متحد می شویم و رژیمهای دست نشاده ات را سرنگون می کنیم و اول به سراغ این فرزند نامشروعت که اسرائیل است خواهیم آمد و خواهی دید که با قدرت الهی کارش را تمام کرده و به سراغت خواهیم آمد. سفارشم به رزمندگان و فرماندهان در جبهه این است که برادران ما باید به هر نحو که شده است حقمان را از رژیم عراق بگیریم ما باید خسارتهای مادی و معنوی را از عراق بگیریم ما باید متجاوز را تنبیه کنیم تا دیگر خیال تجاوزنکنند و بالاخره به هرنحو که شده باید راه قدس را از طریق عراق بگشائیم و انقلابمان را صادر کنیم و اسلام واقعی را به کشورهای مسلمان و سپس به جهان رسانیم .
والسلام

اطلاعات شخصی شهید:

  • نام: سردارشهیدذبیح‌الله‌عاصی‌زاده
  • نام پدر: محمد
  • تاریخ تولد: ۱۳۴۰/۰۵/۲۴
  • سن: ۲۲ سال و ۲ماه
  • محل تولد: اردکان
  • مدرک: دیپلم فنی
  • وضعیت تاهل: متاهل (۱پسر)
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۰۷/۲۱ روز هفتم محرم
  • محل شهادت: غرب بانه
  • نحوه شهادت: اصابت ترکش به سر
  • روز خاک سپاری: روز تاسوعای حسینی
  • محل خاک سپاری: بهشت شهدای اردکان
  • فرمانده و بنیانگزار تیپ الغدیر یزد
  • مکرّر و مستمر در جبهه حضور داشتند

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/DgymX

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.