شهید رضا افخمی

توسط می 12, 2015شهدا, منطقه شلمچه

مقام معظم رهبری: هر ملتی که هنر شهادت را یاد گرفت، برای همیشه، سربلند است

 

شهیدرضاافخمی: به‌ ریسمان‌ الهی‌ چنگ‌ بزنید و دنیای‌ اسلام‌ را نجات‌ دهید

شهید رضا افخمی

اطلاعات شخصی شهید

  • نام و نام خانوادگی: رضاافخمی‌اردکانی
  • نام پدر: ابوالقاسم
  • تاریخ تولد:۱۳۴۸/۲/۱
  • محل تولد: اردکان
  • میزان تحصیلات: اوّل‌هنرستان
  • محل تحصیل: ‌‌هنرستان‌شهیدمطهری(ره)‌اردکان
  • وضعیت تاهل: مجرّد
  • شغل: محصّل
  • نام عملیات: کربلای‌۵
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۱۸
  • محل شهادت: شلمچه
  • نحوه شهادت :اصابت‌‌ترکش‌
  • محل خاک سپاری: بهشت‌شهدای‌اردکان
  • سن: ۱۷سال‌و۸ماه
  • سمت در جبهه:بسیجی . تک‌تیرانداز،خدمه‌ی‌دوشکا،بی‌سیم‌چی
  • نام یگان: تیپ‌الغدیریزد
  • تعداد دفعات شرکت در جبهه: ۴دفعه به مدت ۱۸ماه‌و۱۷روز

زندگی نامه شهید رضا افخمی

وصف مادرانی در تاریخ اسلام ثبت شده است که انسان را به تعجّب وا می دارد که چطور یک مادر شاهد پرپر شدن لاله های بوستان خویش بوده؛ ولی به خاطر خدا ناشکیبایی نکرده، بلکه خدا را بر این افتخار شکر می کردند. مصداق بارز آن مادر۲ شهید گرانقدر رضاومحمّد افخمی است. این شیر زن مسلمان خودش واسطه اعزام جگر گوشه هایش به جبهه می شود.در زندگی آرزووافتخارش این است که مادر شهید باشد تا خدایش از او راضی و خشنود گردد. یکی از شهیدان عزیز خانوادۀگرانقدر ابوالقاسم افخمی،” رضا “می باشد.

این فرزند دلاور اسلام در اوّل اردیبهشت سال ۱۳۴۸ در خانواده ای پاکدامن و مسلمان در اردکان متولّد شد. والدینش برای ابراز رضایت قلبی خویش به خداوند نسبت به امانتی که به آنها ارزانی داشته او را ” رضا ” نامیدند.او دوران کودکی و نوجوانی خود را در محیطی مذهبی و فضایی آکنده از اعتقادراسخ به اسلام وشعائر نورانی اسلام و در سایه ارشاد روحانیّت معزّز طی نمود تا به مرحلۀ جوانی رسید. در طی این دوران حساس او همواره یار و یاور دین بود.خوش رو و شوخ طبع بود و به مطالعه و درس علاقه فراوان داشت. در دوران ابتدایی دو پایه را در یک سال تحصیلی به صورت جهشی گذرانده بود.پس از دوره راهنمایی در هنرستان فنی شهید مطهری اردکان به تحصیل مشغول شد. او برای انجام فرائض دینی به ویژه نماز اهمیّت زیادی قائل بود. ریا در اعمال او دیده نمی شد. مدافع عملی اسلام و انقلاب بود. بارها در برابر افرادی که خدای نکرده به انقلاب و مقدّسات اهانت می نمودند٬ به شدّت مقاومت و مقابله می کرد و دراین راه هیچ گونه هراسی نداشت و مسامحه نمی‌کرد.عشق به امام وولایت ،ناشی از آموزه های دینی در خانواده واجتماع ،او را به جبهه های حق علیه باطل کشاند . چهار مرتبه در صف پیروزمندان لشکر اسلام حضور یافت.حدود ۱۹ ماه در جبهه بود و لیاقت های بی نظیری از خود نشان داد. مسئولیّت های تک تیراندازی٬ خدمه دوشکا و بی سیم چی را به عهده گرفت و سرانجام همچون علی اکبر امام حسین –علیه السّلام– در تاریخ ۱۸\۱۰\۱۳۶۵ در کربلای شلمچه ودرعملیّات کربلای۵ با خداوند سبحان وارد معامله شد و با بذل جان خویش عروس شهادت رادر برکشیدو بهشت را مأوای خویش ساخت.پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه در بهشت شهدای اردکان در کنار تربت برادر شهیدش محمّد و دیگر همرزمانش به خاک سپرده شد.

روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد .

 

وصیت نامه شهید بزرگوار

بسم الله الرحمن الرحیم
ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیل صفاً کانهم بنیان مرصوص خداوند دوست می دارد مردمانیکه مانند سدی محکم در برابر دشمنان ایستادگی میکنند. سوگند به وحدانیت الله و سوگند به رسالت خونبار محمد (ص) و سوگند به ولایت فقیه سوگند به حکومت جهانی امام مهدی . منم بنده معصیت کار خدا که در روی خاک معصیت می کنم و خاک را شاهد می گیرم ای دنیا چه گویم از ظاهر پر فریبت چقدر پر زرق و برقی امام علی و پسرانش ترا ترک گفتند و من نیز ترک  می کنم، هان ای دنیای پریشان اینجا جای گذر است پس بکوشید برای خدا نه برای دنیا . ای خانواده ام می دانم که بر مرگم در اندوه بسیار خواهید بود ولی این سخنان آخرم است خدا در قرآن می فرماید (ان الله مع الصابرین ) پس پدرم صبر را پیشه کن ابراهیم وار از قربانی نمودن فرزندت برای اسلام و قرآن ناراحت نباشید پدر دوست دارم بگوئید ای خدا امانتی بود که از جانب خود به ما عطا کردی و اینک گرفتی امیدوارم که قبول درگاهت باشد و اما مادرم بیاد دارم که چه شبها و روزها برایم زحمت کشیدی مرا ببش و صبر پیشه کن که خدا با صابران است می دانم مدتی که با شماها بودم کوتاه بود ولکن پر درس ولی من بهترین درس را از برادران شهیدم آموختم دنیا پر از نیرنگ و فساد است و من از دنیا می روم تا به آخرت برسم اگر بدی از من دیدی به بزرگیتان مرا ببخشید شما را بخدا می سپارم در راه اسلام باشید برای خدا ، خدای من می داند که من برای پاک شدن گناهانم به جبهه رفتم و از خداوند  می خواهم که گناهان مرا ببخشد و از مادر و پدر وبرادران و خواهرم می خواهم که مرا حلال کنند و از تمام دوستان و همسایگان خواهش می کنم که مرا ببخشندو حلال کنند که جواب مردم در قیامت دادن مشکل است و ای برادران و خواهران عزیز اگر احساس مسئولیت کنید و از خدای بزرگ برای همگی شما آرزوی موفقیت و پیروزی می نمایم و از برادرانم می خواهم که فرزندی حسین وار تربیت کنند تا در آینده راه شهیدان را ادامه دهند . دوستانم و برادران بسیجی ایثارتان را دیدم و حرکت توحیدی شما در قبال انقلاب اسلامی را دیدم ولی ای دوستان و ای برادران کاروانی از سپاهیان اسلام حرکت کرده که سراپا فریاد قولولااله الا الله به پیش می رود از این کاروان عقب نمانید که آقا امام زمان نظر براین کاروان دارد و ای امام ما امتی بودیم در بدبختی و ضلالت و سکوت و سیاهی همه را فراگرفته بود و تو ما را بیدار کردی و در آخر ای امت شهید پرور بهشت شهدا را فراموش نکنید و به خانواده های شهدا سر بزنید و اسلام را تنها نگذارید و به ریسمان الهی چنگ بزنید و دنیای اسلام را نجات دهید . خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.
والسلام
رضا افخمی

 


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/cPGAF

۲ نظر

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.