شهید سید حسن موسوی

توسط جولای 23, 2015شهدا, شوشتر

مقام معظم رهبری: خانواده‌های شهدا، به شهیدانشان، افتخار کنند.

 

شهید‌ سیّد حسن‌ موسوی: از همکلاسی‌هایم‌ می‌خواهم‌ که‌ راه‌ مرا ادامه‌ دهند‌ و مواظب‌ باشند این‌ راه‌، راهی‌ است‌ که‌ اگر ایمانشان ‌ضعیف‌ شد، نمی‌توانند آن‌ را ادمه‌ دهند.

شهید سیّد حسن‌ موسوی

اطلاعات شخصی شهید

  • نام و نام خانوادگی: سیّدحسن‌موسوی ندوشن
  • نام پدر: سیّدعلی
  • تاریخ تولد: ۱۳۴۶/۰۱/۰۸
  • محل زندگی: وراعون‌عقدای‌اردکان
  • میزان تحصیلات: اوّل‌راهنمایی
  • محل تحصیل: راهنمایی‌شمس‌آبادعقدا
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • شغل: طلبه
  • نام عملیات: پدافندی
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۰۲/۱۱
  • محل شهادت: شوشتر
  • نحوه شهادت: اصابت‌ترکش‌مین‌به‌شکم
  • محل خاکسپاری: گلزارشهدای‌روستای‌آشتیانه‌ی‌عقدا
  • سن: ۱۹سال‌و۱ماه
  • سمت در جبهه: آرپی‌جی‌زن
  • نام یگان: تیپ‌الغدیر‌یزد
  • تعداد دفعات شرکت در جبهه: ۴دفعه به مدت ۸ماه‌۲۱روز

زندگی نامه شهید سیّد حسن‌ موسوی

شهید سیدحسن موسوی، فرزند سیّدعلی، از سلاله پاک سادات و فرزند حضرت زهرای مرضیّه (س) در تاریخ ۱۳۴۶/۱/۸ در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز در روستای آشتیانه وراعون دیده به جهان گشود.هنوز خانواده‌اش در جشن و سرور عید نوروز به سر می‌بردند که تولّد او باز شادی آفرین گردید و سرور عید را ادامه‌دار نمود. والدین ولایی نام زیبای “حسن” را که نام سبط اکبر رسول گرامی اسلام (ص) و فرزند بزرگ حضرت زهرا- سلام الله علیها- بود، برای او انتخاب نمودند و کمر همّت به تربیت اسلامی‌اش بستند.کودکی را در سایه پر مهر پدر و در دامان پر محبّت مادر به سر برد و تربیت یافت.در ۶ سالگی به مدرسه رفت. دوره ابتدایی را در دبستان چند پایه زادگاهش آشتیانه گذراند. سپس چون در روستایش مدرسه راهنمایی نبود،در مدرسه راهنمایی شمس شمس‌آباد ثبت نام نمود و دوره راهنمایی را در آنجا به تحصیل مشغول شد. اوقات فراغت نیز در کار کشاورزی پدر را کمک می‌نمود. لقمه حلال و شیر پاک و محیط با صفای روستا و تربیت صحیح او را جوانی متدیّن و فداکار و محبوب ساخته بود. مقیّد به انجام واجبات و ترک محرّمات دینش بود. مراقب نماز و روزه‌اش بود. از همه مهّم تر این که در سال دوّم راهنمایی تحصیل کلاسیک را رها کرده، در مدرسه علمیّه امام صادق (ع) اردکان ثبت نام نمود و پس از پذیرفته شدن، تحصیل علوم دینی را آغاز کرده وزندگی طلبگی را انتخاب نمود و محیطی را که جهت کسب معنویّت و فضیلت به دنبالش بود ، یافت. او عاشق اهل بیت (ع) و نماز اوّل وقت و جمعه و جماعت بود. در جلسات قرآن و دعا و نیایش فعّالانه حضور داشت.در سال ۱۳۶۲ زمانی که جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در جنگ عراق علیه ایران نیاز به رزمنده داشت، به محض فراخوانی امام خمینی (ره) جوانان برای حضور در جبهه ها ، سیدحسن کلاس درس و بحث و دوستان و خانواده را رها نمودو در بسیج ثبت‌نام کرد و پس از فراگرفتن آموزش نظامی راهی جبهه شد. با سنگرنشینان عشق و ایثار همنشین شد و علاوه بر رزمندگی و دفاع از اسلام،‌ محیطی امن جهت خودسازی و عشق بازی با محبوب لایزال را پیدا کرد و پیوسته در راه رسیدن به پیروزی و زیارت کربلا یا شهادت و لقای یار با دشمنان اسلام مبارزه کرد .طی سال‌های ۶۲ لغایت ۶۵ چهار دفعه به جبهه رفت و مدّت ۸ ماه و ۲۱ روز از بهترین روزهای زندگی و عمر کوتاه؛ امّا با برکت خود را در جهاد و دفاع از اسلام و میهن اسلامی ایران گذراند و مسئولیّت آر.پی.جی زنی را به عهده گرفت. عاقبت در تاریخ ۱۳۶۵/۲/۱۱ در منطقه شوشتر بر اثر اصابت ترکش مین به شکمش به شدّت مجروح شد و به آرزوی دیرینه خود یعنی فوز عظیم شهادت نائل گردید و به رضوان پر کشید. پیکر پاکش پس از تشییع جنازه با شکوه بر دستان و دوش مردم قدرشناس اردکان و منطقه عقدا در گلزار شهدای روستای‌ آشتیانه به خاک سپرده شد تا قبرش در قلب کوه‌های منطقه عقدا، چراغی باشد برای هدایت جوانان آینده و سنگ نشانی باشد برای جویندگان راه آزادی تا ره گم نشود.

     روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

 

 

وصیت نامه شهید بزرگوار

بسم الله الرحمن الرحیم
ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عندربهم یرزقون
بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و با سلام و درود بر یگانه ومنجی عالم بشریت آقایمان مهدی (ع) و بنام نیرو دهنده قلبهای ضعیفان و ای کسی که در قرآن وعده دادی و به وعده هایت وفا کردی و می کنی و ای آرام دهنده قلبهای مومنان به ما توفیق بندگی و بالاتر از همه توفیق شهادت در راه خودت عطا فرما و نام ما را در لیست شهدایت ثبت و ضبط بگردان و به ما توفیق بده تا بتوانیم در کنار رزمندگان خالص و از جان گذشته ات به نبرد با دشمنان اسلام و قرآنت بستیزیم. خدایا عقیده ما را صاف کن که واقع بین شویم و در برابر توطئه های منافقین همچون کوهی مقاوم و استوار بایستیم و به ما نیروی صبر و بردباری عطا کن که از دشمنی دشمنان اسلام خسته نشویم باری ای حسین ای امام ما که در صحرای کربلا غریبی و در صحرای کربلا غریبانه به شهادت رسیدی و وقتی که همه یارانت به شهادت رسیده بودند صدا  می زدی هل من ناصر ینصرنی تا شاید کسی شما را یاری کند ولی کسی نبود که تو را یاری کند به غیراز طفل شش ماهه ات علی اصغر. ولی ای امام حسین الان برخیز و ببین که چگونه علی اکبرها و علی اصغرها و قاسمها و حبیب ابن مظاهرها دارند در اینجا نایب فرزندت مهدی امام خمینی را یاری می کنند و اگر آن روز کسی را نداشتی به تو یاری کند امروز جوانان عاشق شهادت و جهاد هستند امروز این عزیزان دارند به تلافی آن روز انتقام می گیرند. امام حسین ما را بپذیر و توفیق به ما بده تا بتوانیم در راه اسلام بجنگیم و عمر نا قابلمان و مرگمان را در راه خدا به اتمام برسانیم و همانطوری که جوانان ما رفتند من هم دوست دارم بروم وصیت نامه از پدر و مادرم می خواهم تا در مرگ پرافتخار من اگر خدا قبول کند گریه وزاری نکنند و برای من سیاه نپوشند. چراکه چون اگر کسی سیاه پوش شد سیاه پوشی نشانه غمگینی است و من دوست ندارم برای شهادت من غمگین شوی و بدانید که اگر شما از نظر شهادت من از روی از دست دادن من گریه ناراحتی بکنید من ناراضی هستم و خواهم شد گریه بکنید خیلی زیاد که چرا دیگر فرزندانی زیاد ندارم که به جبهه بروند و راه سرخ این فرزندم را در پیش بگیرند. گریه کنی گریه خوشحالی و بدانید من امانتی هستم که خدا به شما داده و به موقع آن را خواهد گرفت مادرم از شما خواهش می کنم اگر گریه می کنی طوری گریه کن که گریه تو نشانگر گریه شوق باشد و پدر عزیزم من مطمئن هستم که شما گریه نمی کنی و اگر هم کردی گریه شوق می کنی پدرم راه من و شهید علی قاسمی و دیگر شهدای انقلاب را ادامه بده ای برادر عزیزم می خواهم ناراحت نباشید و همدوش با پدرم به رزم خویش ادامه دهی از خواهرانم می خواهم که صبر خود را همچون صبر زینب در روز عاشورا نشان بدهند و زاری که موجب طاقت فرسائی آنها می شود نکنند. از آنها می خواهم فرزندان خود را زینب گونه و حسین وار تربیت کنند و از همکلاسیهایم می خواهم که راه مرا ادامه دهند و مواظب باشند این راه راهی است که اگر ایمانشان ضعیف شد نمی توانند آن را ادامه دهند و از قافله عاشقان الله عقب می مانند از پدر و مادرم و مسئولین سپاه می خواهم مرا در آشتیانه به خاک بسپارند
سیدحسن موسوی ۱۳۶۳/۱۲/۱۰


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/xyGSq

یک نظر

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.