شهید صادق افخمی

توسط می 12, 2015خاک عراق, شهدا

مقام معظم رهبری: پروردگار! به محمد و آل محمد(ص)، سرنوشت آن کسانی که قدر شهادت را می‌دانند و آن را می‌شناسند، جز شهادت قرار مده


شهید‌
صادق‌افخمی‌:
تقوا‌ را‌ نصب‌ العین‌ خود‌ قرا‌ر دهید‌ و‌ از‌ خدا‌ و‌ روز‌ قیامت‌ بترسید.

شهید صادق افخمی

اطلاعات شخصی شهید

  • نام و نام خانوادگی: صادق‌افخمی‌عقدایی
  • نام پدر: مصطفی
  • تاریخ تولد: ۱۳۳۹/۱۱/۲۵
  • محل زنگی: عقدای‌اردکان
  • میزان تحصیلات: دوّم‌دبستان
  • محل تحصیل: عقدا‌دبستان‌خیّام ‌
  • وضعیت تاهل: مجرّد
  • شغل: آزاد
  • نام عملیات: والفجر‌۲
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۰۵/۱۴
  • محل شهادت: خاک‌عراق
  • نحوه شهادت: اصابت‌ترکش‌به‌دو‌پا
  • محل خاک سپاری: گلزار‌شهدای‌عقدا‌
  • سن ۲۳ سال و ۵ ماه
  • سمت در جبهه:بسیجی
  • سمت در جبهه: سرتیم‌شناسایی
  • نام یگان: لشکر‌نجف
  • تعداد دفعات شرکت در جبهه: ۱‌دفعه به مدت ۹‌ماه‌و‌۲۴‌روز

زندگی نامه شهید صادق افخمی

در زمستانی سرد٬ خانواده ای مستضعف امّا متدیّن در انتظار تولّد فرزندی بودند که محفلشان را گرمی و حرارت بخشد و به فسردگی ها پایان دهد و آن لحظه و انتظار سرانجام درتاریخ ۲۵\۱۱\۱۳۳۹ فرارسید. فرزندی تولّد یافت،که پدرش مصطفی، به شکرانه این نعمت الهی و علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نام “صادق” را برای او برگزید. امّا این خوشحالی دیری نپایید و تقدیر الهی بر آن قرار گرفت که این عزیز در سن ۴ سالگی از نعمت پدر محروم شده و مادر مهربان و متدیّن، متکفّل تعلیم و تربیتش شود.با وجود علاقه به تحصیل و تلاش والده اش به علّت ضعف بنیۀ مالی خانواده ،پس از دو سال تحصیل در مقطع ابتدایی، درس و مدرسه را رها نمود و به شغل آزاد روی آورد و از کودکی با رنج فراوان کار کرد و کمک خرج خانواده شد.پس از طی دوران جوانی به خدمت مقدّس سربازی رفت و پس از اتمام این دورۀ عشق باطنی خود به اسلام و امام را به منصّه ظهور رساند و از طریق بسیج عازم جبهه های حق علیه باطل گشت و مدّتی در سنگرهای عشق وایثار انجام وظیفه نمود و رشادت هایی از خود نشان داد. آخرین مسئولیّت ش سر تیم شناسایی بود.۹ ماه و ۲۴ روزازشیرین ترین لحظات عمرخودرا در جبهه گذراند. سرانجام در تاریخ ۱۴\۵\۱۳۶۲درعملیّات والفجر۲ خون گرمش با خاک گرم کربلای ایران آغشته شد و همچون سالار و سرورش امام حسین- -علیه السّلام– شربت شهادت نوشید و به جمع عاشقان الله پیوست. پیکر پاکش پس از تشییع بر دستان امّت حزب الله در گلزار شهدای عقدا در کنار همرزمانش به خاک سپرده شد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

 

وصیت نامه شهید بزرگوار

بسم الله الرحمن الرحیم
ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه
خدا جان و مال اهل ایمان را به بهشت خریداری کرده . با درود و سلام بر تمام انبیاء و اولیاء از آدم تا خاتم و از خاتم تا حضرت قائم علیه السلام و شهیدان پاکباز انقلاب ، انسانهای پاکباز و مخلصی بودند و جان خود را بدون ریا و مشتاقانه به الله تقدیم داشتند و سلام بر امام این تداوم بخش انقلاب خونین کربلای حسین که با خروش خود ابرقدرتها را کنار زدند پس از یک عمر گناه به فکر آن افتادم که دیگر باید پرواز کنم ، دیگر این دنیا جای مرا ندارد و باید با فرق خونین به لقای الله در آیم که آرزوی دیرینه من بوده است . اکنون به فکر گناهانی افتادم که با شهید شدنم آمرزیده نمی شود اکنون به حقیقت رسیده ام و دیگر طاقت یک لحظه ماندن را ندارم . آری اکنون وقتی در مقابل خدا می ایستم می گریم و می ترسم از عفوش . چون شهید شدم وصیتهایی برای شما دارم ، اول از آنکه تقوا را به قول امامان نصب العین خود قرار دهید و از خدا و روز قیامت بترسید زیرا که اگر شما پرهیزگار باشیدنزد خداوند چنان که قرآن می فرماید ان اکرمکم عند الله اتقیکم و همیشه خدا را حاضر و ناظر خود بدانید .
برادران و خواهران ، پدران و مادران ، ای مسلمانان این اسلام که با خون هزاران شهید بدست شما رسید حفظ کنید زیرا که هر قطره خون که پای این درخت تنومند اسلام ریخته شود مسئولیتی بزرگ بر گردن شما است . پس بدانید که مسئولیتی سنگین که بر گردن شما نهاده شده است که باید با جان و مال خود از آن نگهداری کنید . هر کدام از شما باید در فکر مادیات زندگی نباشید و دنیا این نیست که انسان از آن بهره ببرد زیرا چنین که انسان از آن بهره می برد معنویات اوست و فقط این دنیا ، دنیای آزمایش است که انسانهای خوب و بد را آزمایش می کند یعنی به فکر آخرت باشید و این انقلاب خونبار اسلامی را جوانها عاشقانه خون به پایش می ریزند و ابر قدرتها را از صحنه می رانند ، می خواهند شر مستکبرین را از سر مستضعفین کوتاه کنند . پس بر شما هم واجب است که تداوم دهنده خون این شهیدان باشید و دنباله راهشان را ادامه دهید . مردم مسلمان همانروز که در قرآن می فرماید ، بدرستیکه خدا مشتری جانها و مالهای شماست و در عوض بهشت به شما می دهد پس حتماً جبهه ها را خالی نگذارید و فرزندانتان و عزیزانتان را به جبهه بفرستید تا برعلیه دشمنان خدا بجنگند تا کفر را از زمین بر کنند . مادرم ای کسی که مرا در دامان پاک خود پرورش دادی وبه این قامت رساندی و به خدا تقدیم کردی نگران نباش زیرا که اگر مرا با رنج بزرگی کردی ، لیاقتش را داشته ای چون فاطمه زهرا حسین را قربانی کن . غصه نخور که اگر تو رنج کشیدی در این دنیا مرا بزرگ کردی و به جوانی مرا رسانیدی و به پیشگاه ابدیت تقدیم کردی فردا بهایت بهشت است و جلو خدا و انبیاء و اولیاء روسفید خواهید بود و نزد جدت فاطمه زهرا علیها السلام می روی ، برخود ببال زیرا که بزرگترین افتخار نصیب تو شده . مادرم مبادا در شهید شدن من لباس عزاداری ببپوشی و گریه کنی . اگر این کار را بکنی روحم ناراحت می شود ، خوشحال باش و اصلاً غصه نخور . خواهرم حجاب تو باید زینب گونه باشد و اصلاً ناراحت نباش زیرا برادرت راه خوب را خود انتخاب کرد و در نهایت به حق پیوست و تو هم باید چون زینب پیام برادرت را به دیگر انسانها برسانی و خودت چون زینب خاضعانه و مخلصانه با خدای خود راز و نیاز کن .
خوشا به حالت لیاقت داشتی که برادرت در راه خدا و در راه حق بدهی . برادرم یوسف ای شیر مرد ، ای غیور مرد ، ای کسی که همگام با برادرت در صحنه نبرد حق شرکت داشتی ، تو هم باید چون من به حال خودت برسی امیدوارم که لحظه ای از یاد خدا غافل نشوی و همیشه در کارهایت خدا را ناظر بدانی . برادرم حسین که نام تو چون نام سالار شهیدان است تو باید چون اسمت مجاهد و مبارز باشی و راه برادرت را که همان راه انبیاء و اولیاء است ادامه دهی. ضمناً ای ملت ایران بلاخص مردم مبارز یزد ، اردکان ، عقدا ، شما سنگرهای نماز جمعه را خالی نگذارید زیرا که نماز جمعه ما ، عزای دشمن ماست و حتماً دعای امام هم بخوانید که تا انقلاب مهدی نگهدارد

و شما هم دعای رزمندگان هم بخوانید. خدایا مرا ببخش زیرا آنطور که باید ترا عبادت کنم نکردم و الان شرمسارم . خدایا مرا ببخش زیرا که چقدر غیبت کرده ام. خدایا مرا ببخش . خدایا مرا با محمد (ص)و آل محمد (ص) محشور نما . “محرمانه” مادر عزیزم در ضمن ۱۸۰ تومان پول پسر عمویم علی آقا از من طلبکار است و ۲۲ تومان پسر محمود اصغر از من طلبکار است که وسایل موتور گرفته بودم و پول یک کمپوت گیلاس بهدکان نقی بدهید. قضای ۶ سال نماز و شش سال روزه مرا بگیرید و یا اجیر برای من بگیرید و موتور مرا بفروشید و پول موتور و پس اندازی که داشته ام با آن نماز و روزه ام بگیرید و در ضمن دعا کردن برای من یادتان نرود. پسر عبدالرزاق ۲۰ تومان طلب دارد و سید حسن طباطبایی ۳۰۰ تومان طلب دارد که طلب آنها را بدهید.
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
خدایا خدایا تو را به حق زهرا رزمندگان اسلام پیروزشان بگردان التماس دعا دارم از همه شما


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/kz0D3

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.