شهید علی مدد ابویی سروعلیا

توسط می 3, 2015شهدا, منطقه شلمچه

امام خمینی(ره): ملت ما عاشق شهادت بود، با عشق به شهادت پیش رفت این نهضت.

شهید علی مدد ابویی: برادران فکر نکنید که ما کور کورانه به شهادت می رسیم. نه، با دید باز و با فکر و آگاهی و هدف راه خود را انتخاب می کنیم و از این نگران که؛من فرزند خوبی برای اسلام و این مردم نبودم و نتوانستم وظایف خود را نسبت به دین مقدّس اسلام ادا کنم … امیدوارم پیکرم همچون شهیدان گمنام بسوزد و تمام شود، شاید خداوند مرا ببخشد.

شهید علی مدد ابویی

اطلاعات شخصی شهید

  • نام و نام خانوادگی: علی‌مدد‌ابویی‌سرو‌ علیا
  • نام پدر: حیدر‌علی
  • تاریخ تولد: ۱۳۴۳/۱۰/۰۱
  • محل زندگی: سرو علیا عقدای‌ اردکان
  • میزان تحصیلات: دانشجوی‌تربیت‌معلم‌
  • محل تحصیل:ابتدایی در شمس اباد و متوسطه در اردکان. تربیت‌معلم‌در‌بندر‌عباس
  • وضعیت تاهل: مجرّد
  • شغل: دانشجو
  • نام عملیات: کربلای‌۵
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۱۹
  • محل شهادت: شلمچه
  • نحوه شهادت: اصابت‌ ترکش‌ به سر و بدن
  • محل خاک سپاری: گلزار‌شهدای‌سرو‌ علیا
  • سن: ۲۲ سال
  • سمت در جبهه: بسیجی.فرمانده‌ی‌دسته
  • نام یگان: گردان‌حضرت‌رسول‌(ص)از‌ یگان تیپ‌الغدیر‌یزد
  • تعداد دفعات شرکت در جبهه: ۵‌دفعه به مدت ۲۲‌ماه‌و‌۱۵‌روز

زندگی نامه شهید علی مدد ابولی

شهید علی مدد ابویی سرو علیا فرزند حیدر علی، در تاریخ ۱۳۴۳/۱۱/۱۷ درخانواده ای مذهبی و مستضعف در روستای سرو علیا از منطقۀ عقدای اردکان دیده به جهان گشود. کودکیش با رزق و روزی حلال کارگری راه آهن توسط پدری متدیّن و در دامن پر مهر مادری متعهد و ولایی و در محیط باصفا و بی آلایش روستا گذشت.
در سن ۶ سالگی به دبستان رفت و دورۀ ابتدایی را در زادگاهش سرو علیا با موفّقیّت گذراند. دورۀ راهنمایی را در اردکان طی کرد. سپس وارد دبیرستان شرف اردکان شد و در رشتۀ تجربی دیپلم گرفت. پس از اخذ دیپلم در کنکور شرکت کرد و در مرکز تربیت معلّم بندرعباس در رشتۀ علوم تجربی قبول شد. اما تعهّد و تقوی و تدیّن او و نیاز اسلام به فداکاری جوانانی مخلص و ایثارگر چون او در جبهه های نبرد با متجاوزین، موجب شد که درس را رها و در دانشگاه جهاد و شهادت ثبت نام نماید.
علی مدد، جوانی با صفا و دوست داشتنی بود. خوش اخلاق و اهل انجام واجبات دین و ترک محرّمات بود. در اوقات فراغت، کمک کار پدر و مادر بود. مهربان بود. اهل نماز و شرکت در مجالس عزاداری امام حسین (ع) و مراسم مذهبی ، قرآن و دعا بود.هنوز بیش از یک هفته از حضور او در سر کلاس تربیت معلّم نگذشته بود که احساس تکلیف نسبت به انقلاب و اسلام او را به بسیج کشاند، ثبت نام کرد و پس از فرا گرفتن آموزش نظامی، سنگر نشینی عشق و ایثار و یاری رساندن به اسلام و مسلمین را بر کلاس درس ترجیح داد و راهی جبهه شد.
از سال ۶۲ لغایت ۱۳۶۵ پنج مرتبه به جبهه اعزام شد و مدّت ۲۲ ماه و ۱۴ روز از بهترین زمان عمر و جوانی خویش را در راه جهاد و دفاع از اسلام در جبهه های نبرد با متجاوزین گذراند. مسئولیّت هایی چون تک تیراندازی، معاون دسته و فرمانده دسته را پذیرفت.
سرانجام در تاریخ  ۱۳۶۵/۱۱/۱۶ در منطقۀ شلمچه در عملیّات کربلای ۵ مورد اصابت ترکش قرار گرفت و بدن نازنینش چون مولایش امام حسین – -علیه السّلام– قطعه قطعه و متلاشی شد و روح بلندش از قفس کوچک جسمش آزاد و به جنان پر کشیدو به شهادت رسید.
پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه توسّط مردم قدرشناس و شهیدپرور منطقۀ عقدا ،در گلزار شهدای روستای سرو علیا به خاک سپرده شد و زیارتگاه عاشقان شهید و شهادت گردید.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

وصیت نامه شهید بزرگوار

بسم الله الرحمن الرحیم
بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و با سلام بر پیامبرانش از آدم تا خاتم و سلام بر جانشینان آنها تا امام زمان (عج) ونائبهای خاص آن آقا و نایبش در امروز خمینی کبیر و سلام بر تمامی خدمتگذاران به اسلام این بنده حقیر علی مدد چند کلمه وصیتی می نویسم زیرا که برهر مسلمانی واجب است که وصیتنامه داشته باشد در هر حال و در همه وقت البته این حقیر وصیتنامه داشتم اما چندکلمه دیگر. اولاً خدمت پدر و مادر مهربانم سلام عرض می کنم و امیدوارم که در پناه امام زمان (عج) زندگی را ادامه بدهند و بعد انشاء الله که این فرزند ناقابل خود را که برای شما فرزندی لایق نبودم و در همه حال مایه رنج و مشقت شما بودم از بزرگی و لطف خود مرا ببخشید و ازدرگاه خداوند برایم طلب آمرزش کنید انشاء الله اگر خداوند لطفش شامل حال من کرد و توانستم این امانتی که نزد من است یعنی جانم را که به من امانت داده است بتوانم به او پس بدهم و جزو شهیدان قرار گیرم . امیدوارم که پیکرم همچون شهیدان گمنام بسوزد و تمام شود شاید خداوند مرا ببخشد و اگر پیکرم را آوردندهر کجا که خواستید دفن کنی و در شهادتم نمی گویم گریه نکنید و سیاه نپوشی اما به این علت گریه کنید که اگر لایق باشم سربازی از اسلام شهید شده است و اگر برایتان مقدور بود چند مجلسی برایم بگیرید شاید در آن مجالس گمراهان بیدار شوند و این حقیر تا جایی که یادم هست نماز قضا ندارم . اگر خدا این نمازها قبول کند اما بهر حال به اندازه یک ماه نماز و روزه برایم بگیرید( و مقدار پولی در بانک دارم آن را بگیرید و اضافه از ) نماز و روزه ام بقیه اش هر جایی که می خواهی خرج کنی تا آنجایی که یادم هست هیچکس از من طلبی ندارد اما در مسجد از عموم مردم برایم حلالیت بطلبید و بگوئید هر کس که از این بنده خدا طلبی داردبیاید و بگیرد و هر کس که از این حقیر ناراحت است او را راضی کنید و هرچه خواست اگر برایتان مقدور است به او بدهید از خواهرانم حلالیت می طلبم و از آنها می خواهم که زینب گونه عمل کنند و زندگی فاطمه مادرش را سرمشق خود قرار دهند ازبرادرم امیر حلالیت می طلبم و امیدوارم که برای آینده کشور، فردی مفید باشد و برادرم حسین انشاء الله بزودی آزاد می شوداز برایم حلالیت بطلبید و بگوئید که از این حقیر راضی شود چون این چند سال زندگی که ما داشتیم مدیون تمامی اسراء هستیم در پایان از تمام قوم و خویشان حلالیت می طلبم و از کلیه مردم روستا می خواهم که وحدت را حفظ کنند و راه شهدا را ادامه دهند و جای شهدا را در بسیج پر کنند
والسلام التماس دعا
علی مدد ابوئی تاریخ۱۳۶۴/۱۱/۱۴


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/TUXSL

یک نظر

  • Avatar مصطفی زمانی فر گفت:

    تاریخ شهادت شهید علی مدد ابویی ۱۳۶۵/۱۰/۱۹ نوزدهم دیماه ۱۳۶۵ صحیح است.

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.