شهید محمد افخمی اردکانی

مقام معظم رهبری: شهید، چیز عظیم و حقیقت شگفت‌آوری است

 

شهید‌ محمد افخمی‌: از شما می‌ خواهم‌ که‌ همه‌ ی‌ کارهایتان‌ برای‌ خدا باشد و هیچگاه‌ خدا را فراموش‌ نکنید.

شهید محمد افخمی‌ اردکانی

اطلاعات شخصی شهید

  • نام و نام خانوادگی: محمدافخمی‌اردکانی
  • نام پدر: ابوالقاسم
  • تاریخ تولد: ۱۳۴۴/۰۳/۰۱
  • محل تولد: اردکان
  • میزان تحصیلات: سوّم‌دبیرستان
  • محل تحصیل: اردکان
  • وضعیت تاهل: مجرّد
  • شغل: محصّل
  • نام عملیات: والفجر۲
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۰۵/۱۴
  • محل شهادت: حاج عمران‌عراق
  • نحوه شهادت: اصابت‌ ترکش‌ و جراحات‌ وارده
  • محل خاکسپاری: گلزارشهدای‌اردکان
  • سن: ۱۸سال
  • سمت در جبهه: تک‌تیرانداز
  • نام یگان: لشکر نجف اشرف
  • تعداد دفعات شرکت در جبهه: ۲دفعه به مدت ۴ماه‌و۲۰روز

زندگی نامه شهید محمد افخمی اردکانی

مرداد ماه سال ۱۳۶۲گرمای هوا آزار دهنده بود. رزمنده ای در خاک عراق آخرین لحظات عمر خویش را سپری می کرد. جراحات وارده قدرت هر گونه حرکت را از او سلب کرده بود؛ امّا کلمات قرآن را بریده بریده قرائت می‌نمود. گویا رؤیای پدرش ابوالقاسم افخمی در شرف تعبیر بود. پرنده روحش تلاش می کرد تا از قفس تن آزاد شده و به سوی معبود پرواز کند. او شهید گرانقدر” محمّد افخمی اردکانی” بود.همان که در تاریخ ۱۳۴۴/۰۳/۰۱ در خانواده ای متدیّن ، مذهبی و ولایت مدار چشم به جهان گشود و برای اسلام تربیت شد. او در کودکی بر اثر مجالست با روحانیّت معظّم شهرستان به ویژه مرحوم آیت الله خاتمی (ره) و تربیت صحیح در خانواده ای مذهبی و حشر و نشر با قرآن و ائمه معصومین(ع) در میان همگان ممتاز بود.

استعداد و ذوق بی نظیری در کسب علوم دینی ، نظری و هنر خطّاطی داشت. بیشتر اوقات خود را در مسجد و مراسم مذهبی  می گذراند. در قیام خونین ملّت در مبارزه با حکومت طاغوت فعّال بود. در تظاهرات شرکت می کرد. در رسوایی خط نفاق لیبرالهای بنی صدری نقشی فعّال داشت.به محض شروع دفاع مقدّس ملّت بر علیه استکبار جهانی، از پیش قراوّل ان شرکت در جهاد بود. اگر چه اوایل به علّت بنیه ضعیف جسمی از اعزام او ممانعت می نمودند؛ امّا او با اصرار و وساطت بزرگان توانست نظر فرماندهان نظامی را جلب نماید و عازم جبهه گردد.مادر شهید عزیز که دو گوهر گرانقدرش را در راه اسلام تقدیم نموده بود، همواره آرزو می کرد در زمرۀ مادران شهدا باشد که این آرزو سرانجام به تحقق پیوست و فرزند رشیدش پس از ۲ دفعه اعزام و مدت ۴ ماه و ۲۰ روز حضور در جبهه ،در تاریخ۱۳۶۲/۰۵/۱۴در عملیّات ” والفجر ۲ “در منطقه حاج عمران عراق به لقاء الله پیوست و برگ افتخار دیگری بر مظلومیّت شیعه در طول تاریخ افزود.پیکر پاکش پس از تشییع بر دستان امّت حزب الله در بهشت شهدای اردکان در جمع دیگر شهدای گلگون کفن به خاک سپرده شد. لازم به ذکر است که برادردیگرش رضا نیز درتاریخ۱۳۶۵/۱۰/۱۸درعملیّات کربلای ۵ به شهادت رسید.

یادشان گرامی و راهشان مستدام باد.

وصیت نامه شهید بزرگوار

بسم الله الرحمن الرحیم
ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفاً کانهم بنیان مرصوص
بنام او که همه چیزم اوست و زنده به اویم و راه بسوی او دارم و معبود و معشوق و مرادم اوست و بازگشتم بسوی اوست .

با سلام و درود بیکران بر رهبر عظیم الشان ایران و جهان نایب بر حق مهدی (عج) و سلام بر کلیه شهدای اسلام از اولین شهید اسلام ، سمیه تا آخرین شهید غرب و جنوب کشورمان و دعای خیر برای رزمندگان اسلام و شفای تمامی معلولین و مجروحین جنگ تحمیلی ، خدمت والدین گرامی و عزیزان گرانقدر. غرض از نوشتن چند کلمه بر روی این تکه کاغذ این است که باید هر فرد مسلمانی از زندگی خود وصیتنامه ای داشته باشد. اینجانب محمد افخمی فرزند ابوالقاسم متولد ۱۳۴۴ دارای شناسنامه شماره ۱۹۹ وصیت نامه خویش را شروع می کنم، امیدوارم که بتوانم در این راهی که قدم نهادم مانند کوه استوار باشم . حضور محترم مردم شهیدپرور اردکان و پیروان راستین اسلام و محمد (ص) . برادران و خواهران دینی من کوچکتر از آن هستم که به شما سفارش کنم ولی چند نکته حضور محترمتان عرض می کنم . اولاً امیدوارم که در همه حال خدا را در نظر داشته باشید که خداوند ناظر همه کارهای شماست ، گوش به فرمان امام باشید و فرمایشات ایشان را ملاک خودتان قرار دهید وگرنه مستضعفان جهان را به بند کشیده اید . برادران و خواهران انقلابی دعاهای توسل ، کمیل ، ندبه را هر چه با شکوهتر برقرار کنید که با همین دعاها و ناله های شماست که رزمندگان به پیروزی می رسند و دیگر اینکه مساجد را خالی نگذارید که دشمنان از مساجد می ترسند ، با روحانیت بیش از حد معمول فعالیت کنید . برادران و خواهران همشهری اگرمی خواهید از کمین شیطان که همانا خطرناکترین کمینهاست در امان بمانید ، ساعات عبادت و خواندن قرآن را افزایش دهید و کارهایتان در رابطه با خدا باشد، امیدوارم که بتوانید با فعالیتهای مذهبی و اسلامیتان دین خود را به این ملل مستضعف ادا کرده و خدمت صادقانه به امام و امت انجام دهید. سلام بر شما ای پدر و مادر گرامی حتماً می دانی که من به خاطر شهادت و گریز از دنیا به جبهه نیامدم بلکه برای یاری کردن دین خدا و کتاب مقدس اسلام ، قرآن و برای اینکه جهاد مقدسم یعنی جهاد فی سبیل الله کرده باشم به جبهه آمدم ، لذا اولاً خواهشمندم که در مرگ من که در واقع زندگی نوینی است خود را عزادار نشان ندهید ، این کارتان مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و منافقین از خدا بی خبر میباشد، نمی خواهم لباس مشکی بپوشید بلکه می خواهم لباس نو تنتان کنید زیرا که من    زنده ام و لباس مشکی برای مردگان است و می خواهم که صبر داشته باشید زیرا که زینب صبر و تحمل ۷۲ تن شهید کرد. در آخر اگر از من بدی دیدید مرا ببخشید و مرا حلال کنید. و اما ضمن عرض سلام بر شما برادران و خواهرانم ازشما می خواهم که همه کارهایتان در رابطه با خدا باشد و هیچگاه خدا را فراموش نکنید و اگر از من بدی دیدید مرا ببخشید و از شهادتم راضی باشید . ضمن عرض سلامی دیگر بر شما دوستان و آشنایان باید بگویم شمائید که نباید بگذارید اسلامی که با ثمره خون هزاران شهید به ثمررسیده است از دست برود و شمائید که نباید بگذارید که اسلحه دوستانتان بر زمین گذاشته بماند و با یاری خدا ، دین خدا را یاری کنید . دیگر هیچ عرضی ندارم اگر از من ناراحتی یا بدی دیده اید به بزرگی خودتان مرا ببخشید و از شهادتم راضی باشید.

والسلام محمد افخمی


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/LLvSl

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.