شهید محمد زارع پور احمدآبادی

توسط ژوئن 23, 2015شهدا, منطقه سومار

مقام معظم رهبری: شهدا غالباً عناصر پولادین جبهه‌ی جنگ و جزو عناصر پولادین مردم بودند.

 

شهید محمد زارع‌ پور: اگر این‌ دوری‌ سخت‌ است‌ لیکن‌ ثمره‌ای‌ شیرین‌ دارد، رفته‌ را سعادتی‌ است‌ ابدی‌ و ماندگان‌ را افتخاری‌ ابدی.

شهید محمد زارعپور احمد آبادي

اطلاعات شخصی شهید

  • نام و نام خانوادگی: محمد زارع پور احمدآبادی
  • نام پدر: قدم علی
  • تاریخ شهادت: ۱۳۴۲/۰۴/۰۱
  • محل زندگی: احمدآباد‌اردکان
  • میزان تحصیلات: ۵سال‌حوزوی
  • محل تحصیل: حوزه‌ی‌علمیّه‌ی‌کربلا
  • وضعیت تاهل: مجرّد
  • شغل: آزاد-طلبه
  • نام عملیات: پدافندی
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۰۸/۲۵
  • محل شهادت: سومار
  • نحوه شهادت: شدّت‌جراحات‌ومتلاشی‌شدن‌بدن
  • محل خاکسپاری: گلزارشهدای‌احمدآباد‌
  • سن: ۱۸سال‌و۴ماه‌
  • سمت در جبهه: تک‌تیرانداز
  • تعداد دفعات شرکت در جبهه: ۱دفعه به مدت ۱ماه

زندگی نامه شهید محمد زارعپور احمدآبادی

شهید محمّد زارعپور احمدآبادی فرزند قدمعلی، در تاریخ ۱۳۴۲/۴/۱ هجری شمسی در خانواده ای مذهبی و کشاورز در احمدآباد اردکان متولّد شد. کودکی را در دامان پر مهر مادری متعهد و با زحمات پدری متدیّن با کار کشاورزی طی کرد . همگام با رشد جسمی پایه های دینی اش نیز با حضور در مجالس مذهبی و روضه اهل بیت(ع) به همراه والدین شکل گرفت.او سوّمین فرزند خانواده بود. صفا و شادابی کودکانه او بسیار موقتی بود و زودگذر.در سن ۱۵ سالگی سایه پر مهر مادر از سر او رخت بر بست و با فوت مادر، بر خانۀ آنها غم سایه افکند و شادابی و گرمی رو به پژمردگی و سردی گرایید. پدر خانواده سعی کرد جای خالی مادر را برای بچه ها پر کند.شهید زارعپور به شغل آزاد رو آورد و به بنّایی مشغول شد و خدمت به انسان ها را از این طریق انتخاب کرد. بیشتر اوقات در تهران در منزل خواهرش به سر می برد و همانجا کار می کرد.در سال ۱۳۶۱ تصمیم گرفت به یاری رزمندگان اسلام بشتابد و دین خویش را نسبت به انقلاب و اسلام ادا نماید. در بسیج ثبت نام کرد. آموزش نظامی را فرا گرفت و سپس رهسپار جبهه های نبرد شد و سنگر عرفان و شرف را بر رسیدن به آب و نان بی هدف ترجیح داد.یک ماه از عمر با برکتش آن هم از بهترین روزهای زندگیش در جهاد و دفاع از اسلام گذراند و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۱/۸/۲۵ در منطقه سومار در عملیّات پدافندی به شهادت رسید و روح بلندش از قفس تن رها و به ملکوت اعلی پر کشید و دررضوان مأوا گرفت. پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه توسط مردم شهید پرور اردکان و احمد آباد در گلزار شهدای احمد آباد به خاک سپرده شد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

 

وصیت نامه شهید بزرگوار

بسم الله الرحمن الرحیم
 ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون
درود و سلام خدابر محمد (ص) و وصی او امیر المؤمنین علی (ع) و دوازده همین گل گلزار امامت مهدی (عج) سپاس خدای بزرگ را که بر ما همت گذارد و رهبری بادرایت از سلاله پاک انبیاء بر ما ارزانی داشته است . او که انفاس مسیحایی اش بیدارگر ملتهاست و پیروانش را پدری مهربان است و دشمنان اسلام را ترسانیده و گریزانیده . و اما حال که خداوند دری از درهای سعادت بر من گشوده و راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل گردم . از خداوند خواستارم که ببخشاید مرا و نعمت شهادت بر من ارزانی دارد که اوست پیامم به برادران و دوستان صبر است و استقامت و عمل در راه خدا و پیروی از رهبر که . ان الانسان لفی خسرالاالذین آمنو و عملوالصالحات وتواصوبالحق وتواصوبالصبر. و ایمان جز از طریق پیروی از رهبر و جز در سایه بلند ولایت بدست نمی آید و امروز مظهر حق مهری به رحمت و نایب برحق او امام خمینی . و اما خویشانم که عمری در کنارشان بسر آوردم وانس والفتی داشتیم . اگر این دوری سخت است لیکن ثمره ای شیرین دارد رفته را سعادتی ابدی است و ماندگان را افتخار ابدی و هر آنگاه که بیادم آید . گذری بر صحرای کربلا داشته باشید واباعبدالله الحسین (ع) را فراموش نکنید که کشندگان حسین هم از همین قوم بودند. برادرم علی زارع پور را بعنوان وصی خود انتخاب کرده و می خواهم که موارد زیر را انجام دهید. سه دنگ ملک که از ارث برای من بجا مانده را هر طور صلاح می دانید در باره آن عمل کنید. در مورد مقدار زمینی که در احمد آباد وقف دارم چنانچه احمد شرفی مطابق فرار قبلی تاتاریخ ۱۳۶۲/۷/۳۰ آنرا ساخت و در آن سکنی گزید  مبلغ ۲۵۰۰۰۰ ریال از او دریافت داشته و در غیر اینصورت هر طور صلاح می دانید عمل کنید . و مخارج کفن ودفن مرا از فروش ملک و اجناس متعلق به من که موجود است تامین کرده و اگر چیزی باقی ماند بمدت ۴ سال نماز و هفت ماه روزه قرضی دارم که بابت آن پرداخت نمائید و در مورد محل دفن هم راضی بزحمت نبوده و هر کجا که شد در تهران و یا احمد آباد دفن نمائید . خداوند عمر با عزت به شما عطا نماید. از خداوند متعال طول عمر امام و صبر برای خانواده شهدا خواستارم .
والسلام محمد زارع پور احمد آبادی تاریخ ۱۳۶۱/۷/۱۹


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/sl0XZ

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.