زندگی نامه و وصیت نامه شهید محمد افخمی

توسط می 20, 2015سرداران اردکان

گزیده ای از وصیت نامه شهید

مادر! به ياد فرزنداني باش كه بدن پاره پاره آنان را مادرانشان هم نديدند كه توسط مزدوران شرقي و غربي ، فدائيان ، منافقين و كومله كه آنها از ستون پنجم در ايران هستند، كشته شده اند و هيچ رحمي به آنان نكردند و حتّي عده اي از برادران ما را با
بي شرمي سر بريدند و عدّه اي را زنده زنده زير خاك كردند.

مسئولیت های شهید در  جنگ

  • معاون‌گردان‌

زندگی نامۀ شهيدگرانقدر سردار محمد افخمی

شهيد محمّد افخمي فرزند حسين در پنجم مهر ماه سال1343هجری شمسی در شهرستان اردكان در خانواده اي مذهبي ديده به جهان گشود.
در دوران كودكي بسيار خوش اخلاق و مهربان بود. دوران تحصيل ابتدايي و راهنمايي را با موفّقيّت طي كرد. در ايّامي كه محصّل بود بيشتر به فكر درس خواندن بود و از نظر اخلاقي در بين ديگران شاخص بود و با والدين خود مهربان و در كارها به آنها كمك مي كرد.
علاقۀبسياري نسبت به بسيج داشت و هرکاه كسی از بسيج و سپاه بدگويي
مي كرد ناراحت مي شد، جلوي او مي ايستاد و مقاومت مي كرد. پس از سوّم راهنمايي درس را رها و با توجّه به علاقة شديدي كه به سپاه داشت ،وارد سپاه پاسداران شد و رسماً لباس مقدّس پاسداری پوشید.
شهيد افخمي در كارهاي كشاورزي به پدر خود كمك مي كرد و گاه گاهي مشغول بنّايي مي شد.
با شروع جنگ تحميلي، شهيد افخمي بر خود فرض دانست كه براي دفاع از كيان اسلام و ميهن اسلامي خود در برابر دشمنان مقاومت كند. در اين راستا شهيد افخمي در چهار نوبت در سالهاي 62 ، 63 و 64 در جبهه حضور فعّال داشت و با رشادت ها و شايستگي هايي كه از خود نشان داد به عنوان مسئول محوردر لشكر ثار الله انتخاب شد و مسئووليّت معاون گردان را بر عهده گرفت و جمعي از رزمندگان را در جبهه ها رهبری نمود.
شهيد افخمي در تاريخ 22/5/64 در منطقۀ پاوه در استان كردستان در حال شناسايي منطقۀ دشمن بود كه به آرزوي ديرينة خود؛ يعني” شهادت” دست يافت. با اصابت تركش بر بدن پاكش و سوختگي و متلاشي شدن بدن به درجۀرفيع شهادت نايل آمد.
در قسمتي از وصيّت نامه شهيد افخمي آمده است كه: « به برادران ديني خود، توصيه مي كنم كه شما وارث اسلحۀ از دست افتادۀ‌ من هستيد. ».
پيكر پاكش پس از تشييع با شكوه توسط مردم شهيد پرور اردكان در بهشت شهداي اردكان در كنار همسنگران شهيدش به خاك سپرده شد.
يادش گرامي و راهش پر رهرو باد.

وصيت نامه شهيد حسین دهستانی

بسم رب الشهداء

من اين راه را انتخاب كردم كه منتظر من نباشيد چون نرفتم كه زنده بر گردم رفتم با كفر مبارزه كنم و بكشم اگر نتوانستم بكشم كشته شوم . وصيت مي كنم كه هرگز براي من اشك نريزيد فقط به مادرم بگوئيد كه تو در نزد زينب سر بلند خواهي بود چون كه تو هم شهيد دادي ، مادر به يا دفرزنداني باش كه بدن پاره پاره آنان را هم مادرانشان نديدند كه توسط مزدوران شرقي و غربي و امثال فدائيان و منافقين و كوموله كه آنها از
 ستون پنجم در ايران هستند كشته شده اند و هيچ رحمي به آنان نكردند و حتي عده اي از برادران ما را با بيشرمي سر بريدند و عده اي را زنده زنده زير خاك كردند و عده اي را هم به بعث عراق تحويل دادند و پول مي گرفتند .
 مادر همچنان استوار مانند كوهي به افق سر كشيده سر بلند باش كه مبادا منافقين از شهادت فرزند تو سوء استفاده كنند كه پيش فاطمه زهرا شرمنده شوي و تو اي پدر همچنان شيري درنده در ميدان باش كه همچنان مي غرد و نعره سر مي دهد كه خداي نكرده دشمن خوشحال شود و بيايد پيش بگويد كه اي چرا نشستي پسرت را كشتند . به برادران ديني خود توصيه مي كنم كه شماها وارث اسلحه از دست افتاده من هستيد . وصيت مي كنم كه تا آخرين قطره خون خود با دشمنان اسلام بجنگيد و هميشه گوش به فرمان امام خميني باشيد و من از برادران خود مي خواهم كه پدر و مادر مرا ياري دهند و آنها را به صبر توصيه كنند و به آنان نگويند اگر او نرود چه كسي برود به آنان بگوئيد كه تنها آرزوي او شهادت در راه خدا است .
كسي خيال نكند مرا به زور به جنگ فرستادند من با ميل و ايمان خودم رفتم تا به دشمنان اسلام بفهمانم كه اسلام سازش پذير نيست . به همان خدايي كه تمامي ما را آفريده قسم كه تا آخرين قطره خون خود سنگر را رها نكرده و تا سر نگوني دشمن از سنگر بيرون نيايم و بكشم .
 والسلام محمد افخمي

اطلاعات شخصی شهید:

  • نام: سردار شهید آقا محمد افخمی
  • نام پدر: حسین
  • تاریخ تولد: 1343/07/05
  • سن: 21 سال
  • محل تولد: اردکان
  • مدرک: سوم راهنمایی
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • تاریخ شهادت: 1364/05/22
  • محل شهادت: پاوه
  • نحوه شهادت: اصابت‌ترکش‌به بدن‌،سوختگی‌ومتلاشی‌شدن‌بدن
  • محل خاک سپاری: بهشت شهدای اردکان
  • معاون‌گردان‌
  • نام یگان: لشکرثارالله

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/40gjp

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.