شهید اسماعیل حاجی احمدی اردکانی

توسط ژوئن 1, 2015شهدا, منطقه شلمچه

مقام معظم رهبری: ما شهادت را که در شرع مقدس می‌شناسیم و در روایات و آیات قرآن از آن نشانی می‌بینیم، معنایش این است که انسان به دنبال هدف مقدسی که واجب، یا راجح است، برود و در آن راه، تن به کشتن هم بدهد.

شهید اسماعیل‌ حاجی‌ احمدی: وحدت‌ را‌ حفظ‌  کنید‌ و با شرکت‌ در‌ نماز جمعه‌ مشت‌ محکمی‌ بر دهان‌ ابر قدرتهای‌ جهانخوار‌ بزنید.

شهید اسماعيل‌ حاجي‌ احمدي‌ اردکاني

اطلاعات شخصی شهید

  • نام ونام خانوادگی: اسماعیل‌حاجی‌احمدی‌اردکانی
  • نام پدر: حسین
  • تاریخ تولد: ۱۳۴۱/۵/۱۵
  • محل تولد: اردکان
  • میزان تحصیلات: چهارم‌دبیرستان‌رشته‌تجربی
  • محل تحصیل: دبیرستان‌شهیدانصاری‌اردکان
  • وضعیت تاهل: مجرّد
  • شغل: پاسدار
  • نام عملیات: بیت‌المقدّس
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۳/۲
  • محل شهادت: شلمچه
  • نحوه شهادت: شدّت‌جراحات‌وارده
  • محل خاکسپاری: بهشت‌شهدای‌اردکان
  • سن: ۱۹سال‌و۱۰ماه
  • سمت در جبهه: مسئول‌دسته
  • تعداد دفعات شرکت در جبهه: ۳دفعه به مدت ۳ماه

زندگی نامه شهید اسماعیل‌ حاجی‌ احمدی‌ اردکانی

   مشیّت الهی بر آن تعلق گرفت تا سایه پر مهر و عطوفت پدری مهربان ، دلسوز و زحمتکش از خانواده ای رخت بر بندد و همسر و فرزندان را دچار ماتم کند. امّا به مصداق:  « گر ایزد ز حکمت ببندد دری       ز رحمت گشاید در دیگری »مادر شجاع و مؤمن ،تربیت آنان را عهده دار گردید و با تلاش و کوششی مضاعف غبار یتیمی را از چهره فرزندان خود زدود.شهید بزرگوار ،اسماعیل حاجی احمدی در ۱۵ مرداد ۱۳۴۱ در اردکان متولّد شد و در چنین خانواده ای رشد و نمو نمود و آموزه های دینی٬ حشر و نشر با روحانیّت معزز شهرستان و جو مذهبی حاکم بر جامعه او را جوانی شجاع و جسور ساخت. به طوری که در راه استقرار نظام جمهوری اسلامی سر از پا نمی شناخت در مبارزات ملّت علیه حکومت شاهنشاهی چون سایر جوانان اردکانی حضوری پر شور داشت. تا اینکه انقلاب پیروز شد و این همزمان بود با دوران جوانی او.به محض تشکیل نهاد مقدّس سپاه پاسداران به فرمان رهبر عالیقدر انقلاب، حضرت امام خمینی ( ره )، به عضویّت سپاه در آمد.سر انجام به همراه سایر برادران سپاهی جهت مقابله با تجاوز اشغالگران بعثی به کربلای جنوب شتافت و پس از رزمی بی امان علیه کوردلان متجاوز در تاریخ ۱۳۶۱/۳/۲ در منطقه شلمچه به آرزوی قلبی خود که همان اهدای جان به جانان بود٬ رسید و روح بزرگش در عملیّات مبارک بیت المقدّس از جسم کوچکش پر کشید و در جوار رحمت پروردگارش آرمید و به خیل شهدا پیوست. پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه در بهشت شهدای اردکان به خاک سپرده شد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد .

وصیت نامه شهید بزرگوار

بسم الله الرحمن الرحیم
وجاهدوا فی الله حق جهاده هداً جنبیکم و ما جعل علیکم فی الدین من حرج
و برای خدا جهاد در راه او را بجای آرید ( و در طلب رضای او به قدر طاعت بکوشید) او شما را به دین خود سرافرازکرد و در مقام تکلیف بر شما مشقت و رنج ننهاده (قران کریم ) هان ای شهیدان در جوار حق تعالی آسوده خاطر باشید که ملت شما پیروزی شما را از دست نخواهد داد (امام خمینی) اکنون اسلام به این شهیدان افتخار    می کند و با سرافرازی همه مردم مرا دعوت به پایداری می نماید (امام خمینی) من با آگاهی کامل این راه که همان راه حسین (ع) است انتخاب نموده و به ندای هل من ناصر ینصرنی من به عنوان یک فرزند و برادر کوچک شما مردم غیور و شهید پرور که باعث سربلندی اسلام در جهان هستند می خواهم که مبادا امام امت این قلب ملت و این هدیه خدا را تنها بگذارید . مبادا باعث ناراحتی او شوید و مبادا ناخداگاه با رفتار و کردار خود و از کمبودهای مصنوعی که این ضد انقلاب آمریکایی بر ایمان ایجاد کرده و می کند از هدف خود منحرف شوید و باعث ناراحتی اماممان خمینی بت شکن که واقعا قلب و دیده همه مسلمانان جهان می باشد بشوید وحدت را حفظ کنید و با شرکت در نماز جمعه که بزرگترین سلاح ماست در مقابل دشمن مشت محکمی بر دهان ابر قدرتهای جهانخوار بزنید و تو ای مادر عزیز که باعث افتخار من بوده و هستی تو که از شیره جان برای من دریغ نکردی و من هم چون قدرت تلافی آن را نداشتم قدم در این راه که خمینی است و همان راه دلخواه تو بود گذاشتم . ای برادران عزیز  می خواهم که همچون برادران دیگر شهدا و همچون گذشته با روحیه عالی و با زبان گویای خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و منافقین بزنید و در همه جا و همه حال از روحانیت مبارز دفاع کنید تا اسلام را به تمام جهانیان بشناسانید . و در آخر تنها حرف من این است که اسلام و امام را داشته باشید و باز در آخر از همه شما مردم        می خواهم که هوشیار باشید و راه شهیدان را دنبال کنید و انقلاب را به رهبری امام خمینی نگهدارید و همیشه یار ستمدیدگان باشید دست کمک به مستضعفین داشته باشید . دلسوز زحمتکشان باشید و از یاد خدا غافل نشوید کتاب دعا را زیاد بخوانید و اشک بریزید و پیوندتان را با خدا محکم کنید . و در آخر سخن کوتا هی با مادرم دارم و آن این است که مادر فراموش مکن هر چیزی را در مقابل خدا و بیشتر از خدا دوست داشته باشی مشرک میشوی و در روز قیامت برای من ناراحت کننده است ای مادر فراموش مکن که دنیا زندانی بیش نیست
والسلام
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار از عمر بکاه و بر عمر رهبر افزای
فرزند و برادر حقیر و کوچک شما اسماعیل حاجی احمدی       


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/hFSOI

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.