شهید محمد رضا احمدی اردکانی

مقام معظم رهبری: شهدا، علاوه بر مقامات رفیع معنوى – که زبانها و قلمها از توصیف آن و چشم و دلها از مشاهده‌ى آن ناتوانند – مشعلدار پیروزى و آزادى و استقلال ملتند و حق بزرگ آنان بر گردن ملت، بسى عظیم است.


شهید
محمد رضا احمدی:
سعی کنیدنمازشبتان ترک نشود.

شهید محمد رضا احمدی

اطلاعات شخصی شهید

  • نام و نام خانوادگی: محمدرضااحمدی اردکانی
  • نام پدر: رضا
  • تاریخ تولد: ۱۳۴۳/۰۳/۰۱
  • محل تولد: اردکان
  • میزان تحصیلات: دوّم دبیرستان ،دوره‌ی مقدّماتی حوزوی
  • محل تحصیل: اردکان ،دبیرستان شرف،حوزه ی علمیّه ی امام صادق(ع)
  • وضعیت تاهل: مجرّد-
  • شغل: طلبه
  • نام عملبات: والفجر۸
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۴/۱۱/۲۱
  • محل شهادت: جنوب امّ الرّصاص
  • نحوه شهادت: اصابت ترکش به پاوسینه اش
  • محل خاک سپاری: بهشت شهدای اردکان
  • سن: ۲۱سال و۸ماه
  • سمت در جبهه: بسیجی.تک تیرانداز،کمک آرپیجی زن،مسؤل تیم شناسایی ،معاون گروهان
  • نام یگان: تیپ الغدیریزد
  • تعداد دفعات شرکت در جبهه: ۶دفعه به مدت ۲۵ماه و۲روز

زندگی نامه شهید محمّدرضا احمدی

شهید محمّدرضا احمدی در اوّل خرداد ۱۳۴۳ هـجری شمسی در یکی از خانواده‌های متدیّن و مخلص اردکان دیده به جهان گشود. از همان دوران کودکی به علّت حشر و نشر با روحانیّت و سکونت در اطراف اماکن مذهبی، خصوصا”مدرسۀ علمیّه،تحت تاثیر اصول و تعالیم عالیه اسلام قرار گرفت؛ به طوری که در اوج دوران طاغوت، اطرافیان او را فردی مقیّد و مؤمن قلمداد می کردند.
دوران ابتدایی و راهنمایی را در اردکان با موفّقیّت گذراند و دوره متوسطه را در رشته تجربی تا سال دوّم در دبیرستان شرف اردکان طی کرد. علاقۀ وافرش به کسب علوم دینی باعث گردید تا تحصیل علوم جدید در دبیرستان شرف را رها و در حوزه علمیّه امام صادق (ع) اردکان به تحصیل علوم دینی اشتغال ورزد.
دوران جوانیش همزمان با شروع مبارزات ملّت شهید پرور اردکان با طاغوت زمان بود. وی نیز چون سایر جوانان پاک این خطّه دوشا دوش روحانیّت و سایر اقشار ملّت در تظاهرات و فعّالیّت های انقلابی شرکت داشت و دیگران را نیز به انجام این فریضه ترغیب می نمود. همزمان با شروع جنگ تحمیلی، درس و بحث را رها نمود و روانه جبهه گردیده،سنگرنشینی عشق وایثار ونشستن با قدسیان را برگزید.
با حضور در جبهه، در مسئولیّت های مختلفی چون تک تیز انداز ، کمک آر پی جی زن، مسئول تیم شناسایی، مسئول دسته ،معاون فرماندۀ گروهان و مسئول گروهان انجام وظیفه نمود تا این که درآستانۀ سالگردپیروزی انقلاب اسلامی پس از ۶ دفعه اعزام و ۲۵ ماه رزمندگی در جهادوجبهه به سربردن آن هم در بهترین فصل عمروجوانی ، به آرزوی قلبی خویش،” شهادت” دست یافت.در ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ در عملیّات والفجر ۸ در جنوب جزیره ام الرّساس، روح بلندش به ملکوت اعلی پرواز کرد. پیکر پاکش پس از تشیع بر دستان امّت حزب الله در بهشت شهدای اردکان به خاک سپرده شد و در کنار همرزمانش آرمید.

راهش پر رهرو و روحش شاد باد.

وصیت نامه شهید بزرگوار

 اللهم صل علی محمد و آل محمداعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعونولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله اموتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون مپندارید که شهیدان راه خدا مرده اند بلکه زنده اند و در نزد پروردگارشان متنعم خواهند بود. ما برای کشته شدن حاضریم و با خدای خود عهد نموده ایم که دنباله رو امام خود سیدالشهداء باشیم ( امام خمینی ) سلامی گرم و عاشقانه به محضر مبارک الله، پروردگار جهان و بخشنده مهربان سلامی گرم و درودی که از اعماق قلبم برمی خیزد بر حضرت خاتم الانبیاء محمد بن عبدالله (ص) این چراغ هدایت و دلسوز امتها و درود و سلامی عاشقانه به روان ائمه معصومین این راهگشایان امتها به سوی نور و خوشبختی ودرود و سلام بر فرمانده کل قوا این بزرگ مرد والا مقامی که جهان عالم تشیع در انتظارش هستند . خداوند بزرگ فرجش را با دعاهای همیشگی هر چه بیشتر نزدیک گرداند و امیدوارم که اعمالمان وقتی به حضورش می برند جوری نباشد که دل ولی عصر (عج) را به درد آورد که اگر اینطور باشد وای به حالمان ، وای به حالمان و وای به حالمان . امیدوارم با دعاها و راز و نیازهای شبانه و دعای توسل ، زیارت عاشورا خواندنها و با سجده های طولانی بتوانیم رضایت الله و رضایت حضرت حجه ابن الحسن العسکری (عج) را بدست آوریم . درود و سلام گرم و صمیمانه بر پدر گرامی و مهربانم پیر جمارن نایب به حق امام زمان (عج) که با ندایش مسلمانان را از خواب خرگوشی و غفلت بیدار نمود که امیدوارم پدر عزیز و مهربانم حضرت امام خمینی سلام گرمم را بپذیرد و نافرمانیهایی کهکرده ام مرا عفو کند و حلال نماید و نام حقیر و گنهکار را جزو سربازان خود قرار دهد و از اعمالم راضی باشد انشاء الله .
و درود و سلام بر همه شهدا و اسراء و مفقودین و مجروحین و معلولین که باایثارها و فداکاریهای خود درخت اسلام را پربارتر ساختندو می سازند. درود و سلام برا مت حزب الله و ایثارگر جهان تشیع علی الخصوص مردم مسلمان ایران که عاشقانه برای هدفی مقدس خدمت می کنند و رزمندگان اسلام را با دعاها و راز و نیازها و کمکهای نقدی ، جنسی خویش این عزیزان اسلام و سربازان امام زمان (عج)به فرماندهی امام عزیز خمینی بت شکن یاری می نمایند. و سلام و درود گرم برامام جمعه عزیز حجه الاسلام بهجتی و همشهریان عزیز و گرامی که برای یاری دین الله فرزندانشان را به جبهه می فرستند و با کمکهای بی دریغشان اسلام عزیز را یاری می نمایند. درود و سلامی گرم بر پدر و مادر عزیزم که با دعاها و راز و نیازها و قرآن خواندنها سعی و کوشش می کنید که رضایت الله و امام زمان (عج) و رهبرانقلاب را بدست بیاورید . پدر و مادر عزیزم نمی دانم از مهر و محبتهای شما چگونه قدردانی کنم امیدوارم خداوند منان به جای این مهر و محبتها عزت دنیا و آخرت را به شما عطا نماید و همه ناراحتیهایی که برایتان بوجود آوردم مرا عفو کنید و سعی کنید در همه حال به یاد الله باشید و رضایت خدا را به دست آورید که ما راضی به رضای او هستیم . برادر و خواهر عزیزم هر چه کردید امام و اسلام را فراموش نکنید و برای حفظ اسلام کوشا باشید و با سواد شوید و بی سوادان را با سواد سازید، قرآن یاد بگیرید و اکثر اوقات قرآن بخوانید و به دستورات الله عمل نمائید که کلید سعادت و خوشبختی و قدرت و پرورش روح است در دو دنیا. درود و سلام بر همه خویشان و قومان عزیزم که عاشقانه و مشتاقانه یاری دین الله میشتابید سفارشم این است که در همه حال به یاد الله باشید. پدر و مادرم یک ماه برایم روزه بگیرید و پنج ماه نماز برایم بخوانید . همه کتابهایی که دارم به همدرسیهای عزیز طلبه بدهید که امیدوارم مورد قبول همه قرار بگیرد و درخواستم این است که هر چند هدیه ای ناقابل است ولی مطالب و پندهانی در آنها نهفته شده امیدوارم بخوانید و عمل نمائید . امام را یاری کنید و سعی کنید تمام حرکات و سکنات شما به خاطر رضای خدا باشد و هر عملی که انجام می دهی عمیقاً فکر کنید و با رضایت خدا بسنجید و بعد آن را انجام بدهی . در نمازهای جماعت شرکت کنید که جنگ ما برای نماز است سعی کنید نماز شبتان ترک نشود .
محمدرضا احمدی اردکانی تاریخ ۱۴\۴\۱۳۶۳


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/MCni3

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.