شهید محمود جعفری اردکانی

توسط می 31, 2015شهدا, منطقه شلمچه

مقام معظم رهبری: شما عزیزان، در دنیا و آخرت عزیزید، به خاطر این که در راه خدا، مشکل بزرگی را تحمل کردید و آن، فقدان پدر است.


شهید‌
محمود جعفری:
از‌ امّت‌ حزب‌ الله‌ می‌خواهم‌ که‌ همیشه‌ در‌ صحنه‌ی‌ انقلاب‌ باشند‌ و‌ هرگز‌ صحنه‌ را‌ ترک‌ نکنند.

شهید محمود‌ جعفري‌ اردکاني

اطلاعات شخصی شهید

  • نام و نام خانوادگی: محمود‌جعفری‌اردکانی
  • نام پدر: جواد
  • تاریخ تولد: ۱۳۴۶/۵/۱۷
  • محل تولد: اردکان
  • میزان تحصیلات: دانشجوی‌تربیت‌معلّم
  • محل تحصیل: تربیت‌معلّم‌شهید‌پاکنژاد‌یزد
  • وضعیت تاهل: مجرّد
  • شغل: دانشجو
  • نام عملیات: کربلای‌۵
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۱۹
  • محل شهادت: شلمچه
  • نحوه شهادت: اصابت‌ترکش‌به‌شکم
  • محل خاکسپاری: بهشت‌شهدای‌اردکان
  • سن: ۱۹سال‌و‌۵ماه
  • سمت در جبهه: تک‌تیرانداز
  • نام یگان: گردان‌مالک‌اشتراز‌تیپ‌الغدیریزد
  • تعداد دفعات شرکت درجبهه: ۱دفعه به مدت ۲ماه‌و۲۰‌روز

زندگی نامه شهید محمود‌ جعفری‌ اردکانی

شهید بزرگوار محمود جعفری در هفتم مرداد ۱۳۴۶ در اردکان دیده به جهان گشود. و دوران کودکی را با تحصیل در مدارس ابتدایی در اردکان طی نمود و آداب اسلامی و محبّت به ائمه(ع) را از خانواده و اطرافیان و نیزبا شرکت در مراسم مذهبی و روضه خوانی ها آموخت .او ۱۱ ساله بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. همزمان با تحصیل در دبیرستان عضو بسیج بود. وی پس از اخذ دیپلم به خدمت مقدّس سربازی اعزام شد و مدّتی از خدمتش نگذشته بود که در تربیت معلّم پذیرفته شد. بلافاصله از خدمت ترخیص و جهت ادامه تحصیل در کسوت معلّمی در مرکز تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد ثبت نام نمود و این مصادف بودبااوج دفاع مقدّس ملّت ایران بر علیه متجاوزین بعثی؛ لذا با توجّه به روحیّه سلحشوری و عشق به ولایت ٬ تحصیل را رها کرد و از طریق بسیج راهی سرزمین های نوروکسب عزّت و شرف گردید.اوسختی جبهه وسنگر نشینی عشق وهمنشینی با قدسیان رابر کلاس درس وآغوش گرم خانواده ترجیح داده،راهی جبهه وجهاد شد. مدت ۲ ماه و ۲۰ روز در جبهه بود و بنا به اقوال٬ رشادت ها از خود بروز داد و پس از نبردی جانانه و خالصانه با بعثیان کور دل، در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۱۹ در عملیّات کربلای ۵ در منطقه شلمچه جان عزیزش را در طبق اخلاص نهاد و جان به جان آفرین تسلیم کرد و نام خود را در طومار شهدا و صلحا ثبت و ضبط نمود. پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه در بهشت شهدای اردکان در جمع شهدای گلگون کفن انقلاب و جنگ تحمیلی به خاک سپرده شد.

راهش پر رهرو ٬روحش شاد و یادش گرامی باد.

وصیت نامه شهید بزرگوار

بسم الله الرحمن الرحیم
 با سلام و درود به پیشگاه منجی عالم بشریت حضرت محمد (ص) و فرزند بزرگوارش امام زمان (عج) و با سلام خدمت نایب بر حقش امام امت و با سلام به ارواح طیبه شهدا از صدر اسلام تا کنون و با سلام خدمت امت شهیدپرور و خدمت پدر و مادر گرامی ، برادر و خواهران عزیزم ، وصیت را شروع می کنم . اول از هر چیز از پدر و مادر گرامی به خاطر زحمات زیادی که برای من کشیده اند تشکر می کنم و می دانم تا بحال نتوانسته ام که از زحمات بسیار آنها قدردانی کنم و از آنها می خواهم اگر از طرف من به آنها رنجش یازحمتی رسیده به بزرگواری خود ازگناهان من درگذرند و امیدوارم که بتوانم در آخرت جوابگوی زحمات آنها باشم به خصوص از مادر گرامیم طلب عفو دارم و می خواهم که اگر خداوند شهادت را نصیب من کرد صبر پیشه سازد تا در قیامت جلوی فاطمه زهرا روسفید باشم و از کلیه امت جزب الله می خواهم اگر از من بدی دیده اند حقیر را عفو کرده و بگذرند . از خانواده گرامیم می خواهم اگر شهادت نصیب من شد صبر کرده و اندوه زیاد بخود راه ندهند چون شهادت درجه ای است که نصیب هر کس نمی شود و بالاخره بایستی روزی از دنیا برویم چه بهتر که در راه خدا از دنیا برویم و اگر فرزند خود را از دست دادید آن امانتی بوده که از طرف خدا به شما داده شده که می بایستی به خدا که صاحب امانت است باز پس دادن می شود و همیشه در همه مشکلات صبر کنید که ان الله مع الصابرین . و از امت حزب الله می خواهم که همیشه در صحنه انقلاب باشند و هرگز صحنه را ترک نکنند تا به حول و قوه الهی بتوانند این انقلاب را به صاحب اصلی آن آقاامام زمان (عج) بسپاریم و این وظیفه خطیری است و اگر ذره ای کوتاهی کنیم در مقابل خون شهدا و خداوند مسئول خواهیم شد و مبادا هرگز امام را تنها بگذارید که ما هر چه داریم از این پیر روشن ضمیر داریم او بود که ما را از قعر ظلمات و فساد به اوج نورانیت و ایمان رسانید پس او را مانند جان خود دوست بدارید و هرگز دست از یاری او برندارید و از امت حزب الله می خواهم که هرگز صحنه های جنگ را خالی نگذارید و باید بدانند که جنگ ما با نابودی حزب بعث تمام نیست بلکه باید دست ابرقدرتها را از ممالک اسلامی کوتاه کنیم که مهمتر از همه آزادی قدس است وانشاء الله با آزادی کربلا به سوی قدس رهسپار خواهیم شد و دیگر مردم را به مهر و عطوفت به خانواده های شهدا ، اسراء ، مفقودین و معلولین سفارش می کنم که هر چه داریم از فداکاریهای آنها داریم و در آخر از پدر گرامیم می خواهم دو ماه روزه وچهار ماه نماز برایم بخوانند و اگر حقی بر گردنم داشت ادا نمائید
درمسلخ عشق جز نکو را نکشند                           روبه صفتان زشتخو را نکشند
 گر عاشق صادقی ز مردن مهراس                         مردار بود هرآنکه او را نشکند


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/pAQwx

۲ نظر

  • Avatar حر رضایی گفت:

    شهید جعفری بسیار خوش اخلاق ، مهربان و متدین بود. در عملیات کربلای ۵ شهید علیمحمدی به حقیر گفت محمود جعفری شهید شده و پیکر مطهرش در سه راهی که به سه راهی شهادت مشهور بود قرار دارد. شهید جعفری با اصابت تیر به ناحیه شکم به شهادت رسیده بود. دوستان پیکر مطهرش را به داخل کانال منتقل کردند ولی از آنجاییکه درگیری شدید بود امکان انتقال پیکر به عقب مهیا نبود. پیکر مطهر شهید را بین دو سنگر عراقی قرار دادند تا بعد به عقب منتقل شود.
    عملیات که تمام شد نیروهای تعاون لیست شهدا، اسرا و مفقودین را کامل می کردند که متوجه شدم شهید جعفری را جزو مفقودین آورده اند. احتمالا عراقیها سنگر را مورد اصابت قرار داده بودند و پیکر شهید زیر آن مدفون شده بود. به آنها گفتم ایشان به شهادت رسیده و کروکی محل شهادت را برای آنها کشیدم.
    وقتی به شهر بازگشتیم شنیدم که شهید در اردکان تشییع و در گلزار شهدا آرام گرفته است.
    یاد و نامش گرامی باد
    حر رضایی ( عقدا )

  • Avatar دکترغلامرضا هاتفی اردکانی گفت:

    ذکر و نامش جاوید باد.

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.