شهید مسلم شاکر

توسط ژوئن 27, 2015شهدا, منطقه شلمچه

مقام معظم رهبری: شما عزیزان، در دنیا و آخرت عزیزید، به خاطر این که در راه خدا، مشکل بزرگی را تحمل کردید و آن، فقدان پدر است.


شهید
مسلم‌ شاکر:
امام‌ عزیز را دعا کنید که‌ هر چه‌ داریم‌ از‌ زحمات‌ این‌ پیر جماران‌ است.

شهید مسلم‌ شاکر

اطلاعات شخصی شهید

  • نام و نام خانوادگی: مسلم‌شاکر
  • نام پدر: رمضانعلی
  • تاریخ تولد: ۱۳۴۷/۰۶/۰۱
  • محل تولد: اردکان
  • میزان تحصیلات:  چهارم‌ابتدایی
  • محل تحصیل: دبستان‌فردوسی‌اردکان
  • وضعیت تاهل: مجرّد
  • شغل: سرباز
  • نام عملیات: پاتک‌دشمن
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۰۳/۰۴
  • محل شهادت: شلمچه
  • نحوه شهادت: اصابت‌ترکش‌به‌پا،دست‌وصورت
  • محل خاکسپاری: بهشت‌شهدای‌اردکان
  • سن: ۱۹سال‌و۹ماه
  • سمت در جبهه: تک‌تیرانداز
  • نام یگان: تیپ‌الغدیریزد
  • تعداد دفعات شرکت در جبهه: ۱دفعه به مدت ۷ماه

زندگی نامه شهید مسلم‌ شاکر

شهید مسلم شاکرفرزند رمضانعلی درتاریخ۱۳۴۷/۶/۱ هجری شمسی درخانواده ای مذهبی در اردکان متولّد شد. مسلم در آغوش پر مهر و محبّت مادر و در سایه تربیت های پدر دوران کودکی را پشت سر گذاشت. ۶ ساله بود که وارددبستان شد .تا کلاس چهارم در دبستان فردوسی اردکان تحصیل نمود.سپس تحصیل را رها کردو به کار آزاد مشغول شد. زمانی که نسیم خوش پیروزی انقلاب با خلوص و پاکی اراده ملّت در هم آمیخت و محیطی سرشار از حسّ اسلام خواهی و شهادت طلبی را به وجود آورد ، هر جوانی با زندگی در چنین فضایی احساس غرور می کرد و برای فداکاری در راه دین و میهنش،سر از پا نمی شناخت. مسلم نیز از این قاعده مستثنی نبود.این جوان مسلمان، علیرغم علاقه و وابستگی شدید والدینش به او به خاطر حسن رفتار و اخلاق و روحیه اطاعت پذیری، بر نفس امّاره پیروز گشت و نفس مطمئنه را سر لوحۀ خویش قرار داد و راهی را انتخاب نمود که مورد رضای خداوند متعال باشد.مسلم جوانی خوش اخلاق، شوخ طبع و بسیار خوش برخورد بود. همه از او راضی بودند. مقیّد به انجام واجبات و ترک محرّمات بود. اهل نماز جماعت و جمعه بود و به پدر و مادر بسیار احترام می گذاشت.او راه جهاد فی سبیل الله را در پیش گرفت و برای دفاع ازاسلام ومیهن اسلامی، راهی کربلا‌های ایران شد و در لوای پرچم حق به مبارزه با دشمن متجاوز پرداخت.مدت ۷ ماه از بهترین زمان عمر و جوانی خویش را در جهاد و سنگرهای عزّت و شرف گذراند و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۷/۳/۴ در منطقه شلمچه در پاتک دشمن بعثی بر اثر اصابت ترکش به دست و پا و صورت به شدّت مجروح شد و با پرواز روح بلندش از جسم کوچکش به رضوان پر کشید و به فیض شهادت نائل آمد.پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه بر دست و دوش مردم شهید پرور اردکان در بهشت شهدا به خاک سپرده شد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

 

وصیت نامه شهید بزرگوار

بسم الله الرحمن الرحیم
ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون
گمان نکنید کسانیکه در راه خدا کشته شده اند مرده اند بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند
حضور پدر و مادر گرامی و عزیزم سلام عرض می کنم امیدوارم که حالتان خوب باشد ودر پناه امام زمان عج الله و در سایه رهبری حضرت امام در صحت و سلامتی به سر ببرید مادرجان من در جبهه های حق علیه باطل صحیح و سالم هستم و هیچ گونه کسالتی ندارم امیدوارم که با دعای خیر شما و امت حزب الله بتوانیم راه بسته شده کربلا را باز کنیم ، تا مادران شهدا و مفقودین و جانبازان عزیز بتوانند قبر امام حسین و یاران با وفایش را با معرفت زیارت کنند پدر و مادر عزیزم قرار است که ما را به خط مقدم ببرند که انشاء الله اگر خدا بخواهد راه بسته شده کربلا را باز کنیم تا انشاء الله همه با هم به زیارت قبر حسین برویم و اگر شربت شهادت را نوشیدم امیدوارم که در روز قیامت همدیگر را ملاقات کنیم و دسته جمعی برویم به دیدار اهل بیت عصمت و طهارت و با ایشان دیداری تازه کنیم مادر جان من چند وصیت با شما دارم . امیدوارم که ناراحت نشوید ، اولین وصیت من به شما این است که امام عزیز را دعا کنید که خداوند سایه او را از سر ما کم نکند که هر چه داریم از زحمات این پیر جماران و امام محبوب است و دومین وصیت من به شما این است که به مدت یک ماه برای من روزه بگیرید و ۱۵ روز نماز بخوانید و مادر جان سومین وصیت من این است که وقتی در شبهای ماه مبارک رمضان روضه می خوانید دوشب دیگر برای من روضه بخوانید و خرج آن را از پولی که من پس انداز کرده ام بدهید چون هر چه که ما داریم از حسین بن علی و یاران اوست که با نثار جان خود اسلام را زنده نگه داشته اند و با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند و درپایان مادرجان از زحماتی که برای من کشیده اید تشکر و قدردانی می کنم و انشاء الله اگر زنده ماندم آن را جبران می کنم و اگر شهید شدم آن را در روز قیامت جبران می کنم مادر جان انشاء الله مرا حلال می کنید و من با خیال راحت به جنگ دشمنان اسلام بروم و با کمک خداوند راه بسته شده کربلا را باز کنیم گوش کن ای مادر از پشت سنگر نامه می نویسم با چشمان تر اول سلام بر روی ماهت دوم قسم به قلب پاکت از من نگران مباش مادر هوای تو توی قلبم می زند پر شبها که خواب ندارم آرزو دارم تو را در خواب ببینم.
 خـداونـدا چه سازم بـادل خـویش             چه سازم بادل پر ماتم خویش
 چـگـونـه سـر کـنم عمـر گــران را              چه سازم با محیز درهم خویش
 خداوندا ندارم که من سرموئی غم خویش          غم مادر دلم را کرده ریش ریش
 پدر عزیز و مهربانم شما هم ناراحت نباشید من واقعاً از زحمات شما خیلی متشکرم که اجازه دادید به جبهه های حق علیه باطل بروم تا جان خود را فدای اسلام ناب محمدی کنم
پدر جان میوه باغ توام از باغ بیرونم مکن       گرچه رفتم از برت اما فراموشم مکن
 پــدر خــوب کـه مادر نـازنـین است         بـرادر مـــیـوه روی زمـــین اسـت
 بــرادر قــدر هـمـدیـگـر بــدانیم          کـــه آخــر جـای من زیر زمین است
این بود گوشه ای از وصیت نامه شهید مسلم شاکر اردکانی
شمع من امشب زیارت می کند پروانه را         من به قربانش شوم خواننده این نامه را
 والسلام


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/Q7eRK

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.