شهید میرزا مهدی علی محمدی اردکانی

توسط جولای 6, 2015شهدا, منطقه شلمچه

مقام معظم رهبری: آنها که شهید شدند، به حد اعلی و اوفی رسیدند.

 

شهید میرزا مهدی‌ علی‌ محمدی: مانند پروانه‌ دور شمع‌ وجود رهبر بچرخید و هرگز دست‌ از او بر ندارید.

شهید ميرزا مهدي علي محمدي‌ اردکاني

اطلاعات شخصی شهید

  • نام و نام خانوادگی: میرزامهدی علی محمدی‌اردکانی
  • نام پدر: رمضانعلی
  • تاریخ تولد: ۱۳۴۶/۰۶/۰۱
  • محل تولد: اردکان
  • میزان تحصیلات: دانشجوی‌تربیت‌معلم
  • محل تحصیل: دبیرستان‌فارابی‌وتربیت‌معلم‌شهیدبهشتی‌اردکان
  • وضعیت تاهل: مجرّد
  • شغل: دانشجو
  • نام عملیات: کربلای۵
  • تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۲۰
  • محل شهادت: شلمچه
  • نحوه شهادت: اصابت‌ترکش‌به‌ناحیه‌سر
  • محل خاکسپاری: بهشت‌شهدای‌اردکان
  • سن: ۱۹سال‌و۴ماه
  • سمت در جبهه: آر‌پی‌جی‌زن
  • نام یگان: تیپ‌الغدیریزد
  • تعداد دفعات شرکت در جبهه: ۱دفعه به مدت ۵ماه‌و۹روز

زندگی نامه شهید میرزا مهدی علی محمدی‌ اردکانی

شهید میرزا مهدی علی محمّدی اردکانی،فرزند رمضانعلی،در تاریخ ۱۳۴۶/۶/۱ هجری شمسی در خانواده ای مذهبی در شهر اردکان دیده به جهان گشود.او دوّمین فرزند خانواده بود. طفولیّت را تحت سرپرستی پدری متدیّن و در دامان پر مهر مادری متعهد و سیّدۀ عاشق اهل بیت-علیهم السّلام- گذراند. خانواده اش به عشق امام عصر (عج) او را “مهدی” نامیدند.در ۶ سالگی برای تحصیل به مدرسه رفت .در۱۰ سالگی سایه پر مهر پدر را از دست داده، یتیم شد. پس از فوت پدر، مادر قهرمانش علاوه بر مسئولیّت مادری ، نقش پدر را نیز برای او و دیگر فرزندانش ایفا کرد. مهدی با تشویق مادر و مراقبت او بر امر تحصیلش دبستان و راهنمایی را با موفّقیّت پشت سر گذاشت. دوره متوسطه را در دبیرستان فارابی اردکان ادامه داد.در سال ۱۳۶۱ برادر بزرگش ،جلیل، در عملیّات والفجر مقدماتی به اسارت دشمن بعثی درآمد؛ امّا مهدی با تشویق مادرش درس را رها نکرد و به تحصیل خود ادامه داد. تا در سال ۱۳۶۳ موفق به اخذ دیپلم در رشتۀ اقتصاد شد. سپس در کنکور تربیت معلّم شرکت کرد و پس از قبولی در تربیت معلّم شهید بهشتی اردکان در رشتۀ آموزش ابتدایی به تحصیل مشغول شد.مهدی جوانی بسیار خوش اخلاق و نجیب بود. مسئولین تربیت معلّم و دانشجویان او را دوست می داشتند. در مراسم مذهبی و نماز جماعت حضوری فعّال داشت. برای مادر احترامی خاص قائل بود.در سال ۱۳۶۴ حضور در جبهه را دینی بر دوش خود احساس کرد. در بسیج ثبت نام کرد. پس از فراگرفتن آموزش نظامی فضای جبهه و سنگر خاکی دفاع از اسلام و ناموس و شرف را بر حضور در کلاس درس و دانشگاه ترجیح داد و راهی جبهه شد.دو دفعه در سالهای ۶۴ و ۶۵ به جبهه رفت و مدّت ۵ ماه و ۹ روز از بهترین زمان عمر و جوانی خود را در دفاع از اسلام و میهن اسلامی در جهاد گذراند و در جبهه مسئولیّت آر پی جی زنی را بر عهده گرفت.سرانجام در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۰ در منطقه شلمچه در عملیّات کربلای ۵ بر اثر اصابت ترکش به سرش روح بلندش به ملکوت پر کشید و به شهادت رسید.پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه بر دست و دوش مردم شهید پرور اردکان در بهشت شهدا به خاک سپرده شد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

وصیت نامه شهید بزرگوار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم ارزقنا توفیقالشهادت فی سبیلک ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون وعدا علیه حقا  (سوره توبه آیه ۱۱۱)

بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و با سلام و درود بیکران خدمت یوسف زهرا(س)حضرت حجه ابن الحسن العسکری (عج) ارواحنا وارواح العالمین له الفداء و نائب برحقش امام امت خمینی کبیرحمد و سپاس بیکران پروردگار متعال را که ما را در این برهه از زمان قرار داد و به ما توفیق جهاد در راه خودش را داد. خدایا تو شاهدی که چگونه نو گلان ما بدست جنایتکاران زمان پرپر می شوند و تو شاهدی که ما مظلومیم و فقط تو را داریم و ما را همین بس است . خدایا از روی لطف و کرمت توفیق جهاد و پیروزی و در نهایت شهادت در راه خودت را نصیب ما بگردان واما برادران عزیز و گرامی چه خوش و زیباست لحظه ای که جوانی در حجله خونین سنگر و بالباس غرق به خون شاهد دیدار معشوق حقیقی خود میشود وچه عارفانه است لحظاتی که جوانی پاکباخته سلحشور بالبانی که در حال حمد وثنای پروردگار خویش است و در راه رضای او و برای سرافرازی دین خویش به سوی خصم می تازد و شربت شیرین و گوارای شهادت می نوشد و روحش در ملکوت اعلی به پرواز درمی آید. بارالها از روی لطف و کرم بی شمارت این لحظات با معنویت و عرفانی را نصیب مابگردان. اما برادران عزیز این حقیر کوچکتر از آنم که چیزی بگویم ولی چند نکته ای را متذکر می شوم. برادران مطیع محض اوامر امام امت باشید که یاری او، یاری حسین(ع) است و قدر این رهبر کبیر را بدانید که ای کاش هزاران جان می داشتم و در پای مقدم مبارکش فدا می کردم و خلاصه اینکه مانند پروانه دور شمع وجود رهبر بچرخید و هرگز دست از او بر ندارید


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
لینک کوتاه: http://ganjine-420.ir/6emVP

یک نظر

  • Avatar حر رضایی گفت:

    بنده حقیر در عملیات کربلای ۵ کمک آر پی چی شهید علیمحمدی بودم از اینرو سعادت داشتم طول مدت حضور در جبهه تا قبل از شهادت در کنار ایشان بودم. شهید جوانی خوش سیما، مهربان، متدین و عاشق شهادت بود. یادم نمی رود هنگام آموزش گاها که شب بیدار می شدم می دیدم به نماز شب مشغول است و در نماز از خدوامند متعال می خواست تا به فیض شهادت نائل آید. ایشان با شهید فدوی و شهید مصطفی شعبانی بسیار صمیمی بود و به یکدیگر خیلی احترام می گذاشتند. حقیر ارادت خاصی به ایشان داشتم از اینرو آن بزرگوار نیز حقیر را مورد لطف قرار می داد.
    خیلی وقتها این شعر را می خواند
    آن کس که تو را شناخت جان را چه کند فرزند و عیال و خانمان را چه کند
    دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی دیوانه تو هر دو جهان را چه کند
    این شعر روی سنگ آرامگاه شریفش نوشته شده بود که پس از بازسازی سنگ آرمگاه تغییر کرد. همچنین این شعر با دستنویس مبارک شهید در دفترچه ای نزد حقیر محفوظ است.
    یاد و نامش گرامی باد
    حر رضایی ( عقدا )

نظر خود را بیان کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.